OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och knappt 30 gymnasieskolor med olika inriktningar.
Hos oss hittar du nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare. Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt.
I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare:
- Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov.
- Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.
- Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande.
- Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen.
Arbetsplatsbeskrivning
Sandåkraskolan ligger i det starkt expansiva och natursköna området Sköndal med närhet till Drevviken. Skolan har årskurs F-6 med integrerade fritidshem och fritidsklubb. Sandåkraskolan har ca 570 elever.
Personalen är organiserad i arbetslag där vi tillsammans tar ansvar för elevernas kunskapsinhämtning och sociala utveckling utifrån ett inkluderande och salutogent förhållningssätt. Vi har ett väl utvecklat samarbete mellan förskoleklass, fritidshem/fritidsklubb och skola. Hos oss ska alla trivas, vara trygga och känna arbetsglädje!
Läs mer på
http://www.sandakraskolan.stockholm.se
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med elever i arbetslaget åk 4-6 och specifikt kring elev med diabetes. Du samverkar också med klasslärare under skoltid. Du finns med både under skoldagen och på fritidsklubb.
Tjänsten är ett vikariat på 75% fram till 2021-12-31.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer som har diabetes. Erfarenhet av liknande arbete samt kunskap om NPF och/eller fysiska handikapp.
Vi behöver dig som kan;
* se varje elev och dess förmåga i gruppsammanhang
* ha en positiv framtoning med ett lågaffektivt förhållningssätt
* fånga och stimulera elevernas nyfikenhet och intresse för att lära
* ha höga förväntningar på elever och verksamheten
* vara flexibel och kan förändra arbetssätt samt struktur beroende på i vilket sammanhang du befinner dig
* har goda ledaregenskaper
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.