OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Beskrivning
Björnbodaskolan är en F-3 skola belägen i Vinsta.
Det finns goda kommunikationer med kollektivtrafiken till båda skolorna. Vår vision är att vara en bra skola för alla. För oss betyder det att vi har positiva förväntningar på eleverna, varandra och oss själva. Vårt inkluderande förhållningssätt och goda bemötande, där alla ska känna delaktighet, genomsyrar vår verksamhet. För att arbeta för vår vision sätter vi dialogen, kollegialt lärande och elevhälsa centralt
Arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som elevassistent arbeta med att hjälpa elever som av olika anledningar behöver stöd under skoldagen. Du kommer också att vara behjälplig kring en elev som behöver stöd under rasteverksamheten, fritidstid men framför allt med den hygieniska situationen.
I ditt uppdrag om elevassistent kommer du att vara delaktig i planeringen runt elevernas skoldag. Det ingår även att ansvara för en specifiks hygieniska behov, ge socialt stöd, samverka med klassens lärare och stötta eleven i undervisningssituationen men detta i samspel med övriga kollegor inom arbetslaget. I uppdraget ingår att vara ett stöd under skoltid, raster samt på fritids.
Omsorg och tillsyn av elever är andra viktiga delar i uppdraget. Utifrån verksamhetens behov kan arbetet genomföras med enskilda elever eller med en grupp.
Du samverkar med arbetslaget om hur arbetet ska utföras. I din roll ingår att ha tät kontakt och nära samarbete med övrig personal inom skolan, elever och elevernas vårdnadshavare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som elevassistent inom skolan. Det är meriterande om du också är utbildad undersköterska eller annan erfarenhet av mer omvårdande arbete av medicinsk karaktär. Men fokus är på din erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd.
Vi söker dig som:
- har god förmåga att bygga relationer med elever
- som är trygg och stabil som person
- som ser elevernas förmågor och bygger vidare på dem
- som arbetar lågaffektivt och är tålmodig
- som uppskattar att arbeta i ett team och som ser vinster med kollegialt lärande
- är professionell och visar gott omdöme
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.