OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Beskrivning
Sjöängsskolan är vackert belägen vid Örby slott i Älvsjö.
Vi är en treparallellig F-9-skola med både elever från vårt närområde med villabebyggelse och elever mer långväga ifrån. Vår skola är en mötesplats för elever med olika bakgrund, något som vi sätter värde på och är stolta över.
Ett signum för Sjöängsskolan är vår kompetenta personalgrupp. Vi har ett stabilt, engagerat och samarbetsinriktat kollegium. Hos oss är elevens utveckling och lärande i centrum och vi arbetar med ständig utveckling för att varje elev hos oss ska utvecklas optimalt. Vi tror på ett långsiktigt och systematiskt kvalitetsarbete med undervisningen i fokus och vi arbetar främjande och förebyggande i vårt elevhälsoarbete.
Läs mer på http://www.sjoangsskolan.stockholm.se/
Arbetsuppgifter
På högstadiet har vi en särskild undervisningsgrupp bestående av elever från åk 7, åk 8 och åk 9. Det är totalt cirka 20 elever. I gruppen arbetar 5-6 personer. Personalgruppen är blandad, den består av behöriga lärare, socialpedagog och elevassistenter. Du kommer att jobba i den här särskilda undervisningsgruppen. Det är skola i fokus och vi arbetar för att eleverna ska nå målen. Det är en fantastiskt härlig grupp av elever att jobba med.
Du kommer i den här rollen att stödja elever socialt men även att vara med och stödja eleverna i undervisningssituationer. Du kommer inte att ha något ansvar för planering och uppföljning av undervisningen men kommer, tillsammans med kollega i gruppen, att vara med och genomföra undervisning.
Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som har en elevassistentutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är inget krav men meriterande.
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete som elevassistent inom skolan eller från liknande uppdrag som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om man har jobbat med tonåringar tidigare samt kunskap om olika NPF-diagnoser.
Vi söker dig som vill och kan bygga relationer med elever, tror på att varje elev når sin fulla potential och vill arbeta för att främja deras självständighet. Du är professionell, har gott omdöme och kan sätta gränser. Du är empatisk och använder dig av ett lågaffektivt bemötande av elever. Arbetet förutsätter att du har tålamod och kan anpassa din kommunikation och förhållningssätt utifrån situationen. Du är trygg, tillitsskapande och inser vikten av att vara en vuxen förebild. Du kan arbeta självständigt och tar initiativ. I ditt samspel med elever och vårdnadshavare är du tydlig och lyhörd för elevernas behov. Du har god förmåga att utrycka dig på svenska i både tal och skrift.
Övrigt
I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och 30 gymnasieskolor med olika inriktningar.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.