OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
Kungsladugårdsskolan är en F-6 skola med ca 645 elever. I vår organisation ingår även anpassad grundskola med ca 24 elever. Skolan ligger i Majorna med närhet till många fina miljöer. Bland annat Slottsskogen och Svaleboskogen. Det går också lätt att ta sig in till staden och Göteborgs södra skärgård med spårvagn och buss. Kungsladugårdsskolans grundsyn är alla barn är allas barn.
Kungsladugårdsskolans anpassade grundskola utökar sin verksamhet till hösten och behöver vi nya medarbetare. Vi söker två elevassistenter som tillsammans med oss vill skapa dom bästa förutsättningarna för undervisning och utveckling för våra elever.
Som elevassistent i anpassad grundskola arbetar du nära eleverna under hela dagen. Ditt uppdrag är att utifrån lärares handledning stödja eleven och möta elevernas specifika behov. Du ingår i ett arbetslag där du samarbetar med andra yrkesprofessioner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning gärna med inriktning barn och fritid eller annan likvärdig utbildning. Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete med barn med intellektuell funktionsnedsättning, autism och ADHD.
Du använder TAKK obehindrat, tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Du är lösningsfokuserad, ansvarstagande i alla situationer och hittar lösningar för att kompensera svårigheter för eleverna i lärandemiljön.
Eleverna har behov av stöd i socialt samspel, kommunikation och omvårdnad. Du behöver därför vara trygg, lugn och stabil i dig själv som person.
Du är relationsskapande och har en professionell hållning gentemot elever, medarbetare och vårdnadshavare. Du har en god samarbetsförmåga och är lyhörd gentemot dina kollegor. Du reflekterar kring etik och värdegrundsfrågor. Du har ett stort engagemang och god förmåga att se varje elevs möjligheter och behov och ligger steget före. För att motivera, inspirera och utmana eleverna använder du din förmåga att visa ödmjukhet, värme och kunna sätta gränser. Du är lyhörd, flexibel och har tålamod.
Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.