OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Lindeparkens gymnasiesärskola ligger centralt vid Skärholmens centrum med närhet till vacker natur och allmänna kommunikationer.
Här går idag 67 elever på vårt individuella program men vi växer och planerar för drygt 80 elever nästa läsår vilket vi ser fram emot. Vår profil kultur och hälsa genomsyrar verksamheten och estetiska lärprocesser, pedagogisk odling, fysisk aktivitet och friluftsaktiviteter är framträdande. Vi erbjuder även korttidstillsyn (KTT) som bedrivs i skolans lokaler. Vi utgår från elevens hela skoldag och planerar för balans mellan aktivitet och återhämtning.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en elevassistent till individuella programmet för gymnasiesärskolan. Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med andra elevassistenter och lärare och du arbetar med eleverna under skoltid såväl som korttidstillsyn. I rollen som elevassistent är det viktigt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och samarbetar med övrig personal på skolan, i syfte att skapa en så bra vardag som möjligt för våra elever.
Kvalifikationer
Vi söker dig med personlig mognad, hög nivå av självkontroll, självinsikt och ett professionellt förhållningssätt. Du bör vara stabil och stresstålig under pressade situationer. I arbetet med elever som ibland kan bli utagerande läggs stor vikt vid din förmåga att anpassa arbetet utifrån olika situationer. Du har en god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Utbildning och kunskap inom NPF, lågaffektivt bemötande och alternativ kommunikation är meriterande. Du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.