OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till läsår 2022/23 söker vi 2 elevassistenter till elever i klass 2 och klass 4.
Tjänsterna är visstid 8 augusti 2022 till 10 juni 2023. Båda tjänster är på 70%
Om dig
Du har gärna någon form av pedagogisk utbildning.
Du har ett pedagogiskt sinnelag och är starkt engagerad för elevers välmående, lärande och utveckling.
Du har vana av att arbeta med elever med särskilda behov och NPF. Gärna specifikt autism.
Vi ser gärna att du har utbildning för och/eller erfarenhet av att arbeta i särskola och med särskolans läroplan.
Du har förmåga att arbeta självständigt med undervisning enskilt eller i mindre grupp utanför klassrummet.
Du är samarbetsvillig och kommunikativ.
Du är tålmodig och lugn och kan bemöta elever med utåtagerande beteende på ett lågaffektivt sätt.
Du talar flytande svenska samt skriver och läser svenska obehindrat. Detta är viktigt då eleverna behöver stöd med språkinlärning.
Du delar föreningens vision, värderingar och mål.
Arbetslivserfarenhet är ett krav. Vi kommer endast att behandla ansökningar från personer med minst 2 års erfarenhet från liknande arbete samt med referenser.
Arbetsuppgifter:
Stöd i vardagen till elever. Rastvärd, matvärd. Planering och undervisning i liten grupp och/eller enskilt, i samråd med klasslärare. Stöd till elever i klassrummet. Samarbeta med Eht, klasslärare och övrig personal för att utveckla verksamheten. Kartläggning, uppföljning och dokumentation av elevers lärande och utveckling. Kontakt och kommunikation med vårdnadshavare.
Om skolan:
Vi erbjuder en inspirerande, annorlunda och glädjefylld arbetsmiljö. Backa Friskola är platsen för dig som verkligen vill ägna dig åt en utmanande och kreativ pedagogisk verksamhet och vill ha tid att engagera dig för varje elev.
Ekologisk mat och miljö
Utomhuspedagogik och rörelse
Engagerade lärare som ser varje elev
Små klasser och utrymme för individen
NVC – Empatisk kommunikation
Att skolan har en holistisk grundsyn innebär att alla aspekter av människan ges plats – det mentala, det fysiska, det emotionella och det själsliga. Med denna inställning vill skolan stödja eleverna att växa upp som självkännande och kreativa individer rustade med förmåga att möta livets utmaningar och med kraft att själva välja hur de vill leva sina liv.