OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett nytt och unikt koncept, då har du kommit rätt! Vi ska nämligen under sen vår 2022 öppna vår flaggskeppsbutik Elgiganten Gallerian
Är du en bra ledaresom har ett verksamhetsnära ledarskap med kunden i fokus– då har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett fantastiskt arbete som Customer Area Responsible!
Som Customer Area Responsible ansvarar du för hjärtat i butiken samt att ditt team når uppsatta mål och arbetar utefter koncernens värderingar. Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierade som kräver en noggrannhet och en effektivitet.
Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som ledare är den som leder och fördelar arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap.
Du säkerställer att ditt team får den utbildning, verktyg och kunskap som krävs för att utföra arbetet men även utvecklas. Som Customer Area Responsible vet du hur viktigt det är att vara lösningsorienterad,när du är på jobbet så är kötiderna korta och kunderna nöjda. Är kunderna glada och kollegorna nöjda, så har du har lyckats i ditt arbete.
Arbetsuppgifter:
Fokus ska ligga på kunderna, för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör!
Tydlig riktning och målsättning
Rapportera teamets resultat
Utveckla och motivera medarbetare
Säkerhet & Arbetsmiljö
Ansvarsområden:
För att lyckas som Customer Area Responsible är du en handlingskraftig person som är ambitiös och ger allt för att utveckla, motivera och driva ditt team till att nå uppsatta mål. Genom att vara en god kollega hjälper du människor runt om kring dig att utvecklas. Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas.
Fördelar arbetsuppgifter till ditt team
Coachar ditt team mot utveckling
Har regelbundna one2one samtal med varje medarbetare i ditt team.
Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås
Se till att varuhusets följer den rådande butiksstandarden
Vi söker en Customer Area Responsiblesom..
Är en bra ledare
Har god dokumenterad erfarenhet inom kundvård
Visar stort engagemang och har uthållighet
Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven
Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.
Elgiganten erbjuder
Avtalsenlig lön och pension
Generöst bonusavtal
Förmåner inom friskvård och personalköp
Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
Goda karriärmöjligheter
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Mia på mia.andersson@giganten.se
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.