OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du teknikintresserad, målinriktad och utåtriktad kundvårdare – då har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett fantastiskt arbete som Supportansvarig!
I det dagliga arbetet möter du våra kunder för att avhjälpa och supportera i dagens teknik. Din främsta uppgift är att möta våra kunder och ge dem rätt support för just deras behov. Du kan anpassa ditt tekniska kunnande och förklara utifrån kundens kunskap.
Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som teamledare är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap.
Som Supportansvarig är du trovärdig och ärlig så kunden känner sig säker att lämna in sin produkt. Med din kunskap säkerställer du att ditt team är kompetenta inom vårt tjänsteutbud och följer rutiner i det dagliga arbetet. Syftet är att tillhandahålla tjänster och service som underlättar för kunderna i deras utveckling av det digitala hemmet. Du ansvarar för att ditt team når uppsatta mål och arbetar utifrån koncernens värderingar.
Arbetsuppgifter:
Fokus ska ligga på kunderna, för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör!
• Rapportera teamets resultat
• Utveckla och motivera medarbetare
• Utbilda i tjänsteutbud
• Hantering av kunddata
Ansvarsområden:
För att lyckas i tjänsten som Supportansvarig brinner du för teknik och gillar att lösa problem med kunden i fokus. Du är ambitiös, strukturerad och utgår alltid ifrån kundens bästa. Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas.
Fördelar arbetsuppgifter till ditt team
• Coachar ditt team mot utveckling
• Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås
• Säkerställer att utförandet av tjänsterna följer uppsatta riktlinjer
• Datasäkerhet
Vi söker en Supportansvarig som..
• Har god dokumenterad erfarenhet av rollen
• Visar stort engagemang och har uthållighet
• Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven
• Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.
Elgiganten erbjuder
• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Mehdi Hamidiazad på dm.operations.kungsbacka@giganten.se.
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.