Elgiganten Kungsgatan söker Servicetekniker In Store Repair

Elgiganten Kungsgatan söker Servicetekniker In Store Repair

Arbetsbeskrivning

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
SERVICETEKNIKER IN STORE REPAIR

Gillar du att göra kunder nöjda och har du en teknisk skicklighet? Upplever du att ovan stämmer in på dig, så kan svaret på första frågan mycket väl vara "Ja". 
Nu har du möjligheten att få anställning som tekniker inom Elcare Workshop, stationerad på In Store Repair på Elgiganten Kungsgatan.

Direkt ute i Elgigantens varuhus arbetar tekniker ifrån Elcare Workshop med service och reparation av mobiler, tablets, datorer och diverse kringutrustning.  

Vårt viktigaste mål och uppgift är att sörja för god servicegrad till våra slutkunder och partners genom service och support av inlämnade produkter där vi har auktorisation för att utföra service.
  
Våra partners KPIer skall nås och överträffas och våra kunder skall få bästa möjliga service.  
Du arbetar aktivt för att minimera kostnader och nå Elcares mål på lönsamhet.   

Teknikern för In Store Repair arbetar i huvudsak med service och reparation av mobiler, tablets, datorer och andra tillbehör. I uppgifterna ingår också att ta emot och sända gods i retur, både reparationer och reservdelar. Kundkontakt sker både via telefon och ”öga mot öga” i servicedisk i butik.   

Som tekniker blir kundnöjdheten ditt ansvar och för att trivas och utvecklas behöver du vara öppen, omtänksam, engagerad och modig. Du ansvarar för dina egna arbetsområden inom butiken, ingår i ett team och blir en viktig länk i vår utrullning av service i varuhusen.  

Jobbet är socialt, omväxlande och stundtals hektiskt. Både små och stora problem måste lösas och ingen arbetsdag är den andra lik, med ett undantag - kunden är alltid i fokus!  

Vi söker dig som är ansvarsfull, pålitlig och har bra samarbetsförmåga. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att alltid kunna se till kundernas bästa, att du har lätt att förstå kundernas behov och att du är effektiv och tydlig i din kommunikation.  

Har du arbetat med service av liknande produkter och/eller har goda kunskaper om produkter ifrån Apple sedan tidigare ser vi det som ett stort plus.  
 
Arbetsuppgifter omfattar bland annat: 
•    Kundkontakt och mottag av kund som önskar kontakt med tekniker 
•    Mottag och ankomstregistrering av service i Elcares/producents system  
•    Felsökning av produkt/service  
•    Reparation och sluttest av produkt/service  
•    Sköta uppdatering av Infocare/producents system  
•    Mottag och retur av reservdelar till producent  
•    Mottag och retur av service till/från andra varuhus  
•    Mottag av inköpsordrar av reservdelar till Elcares system  
•    Inventering av reservdelslager  
•    Daglig rengöring av arbetsområdet  
•    Sköta daglig kontroll av ESD-utrustning  
•    Daglig uppföljning av pågående ärenden  
•    Följa övriga uppsatta regler och rutiner för In Store Repair  
•    Vid behov kunna hjälpa till på In Store Repairs på andra butiker i närområdet  
•    Arbetstider kan variera enligt schemaläggning  
•    I dedikerat serviceområde för Elcare i Elgiganten butik  
•    Vid behov arbeta övertid för att upprätthålla KPI:er och kundnöjdhet

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.

Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder:


• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare  med inledanande provanställning
Omfattning: 100%.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-09-27
 

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elgiganten AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2024
  • Ansök senast: 27 september 2024

Liknande jobb


Tekniker / logistiker

Tekniker / logistiker

16 december 2024

9 december 2024

LED-reperatör

25 november 2024

24 september 2024