OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Elgiganten Logistik dominerar i nuet och skapar framtidens logistik. Elgiganten Logistik är en del av Elkjøp-koncernen - en av Nordens största återförsäljare av hemelektronik. Från oss distribueras varor till kunder, butiker och hubbar i hela Norden.
Vi är ”hjärtat” i koncernen som varje år lossar och lastar 2. 200 000 m3 varor. Våra kunder är alltid vårt fokus och för att säkra kvalitet i alla led vill vi samarbeta med de bästa aktörerna. Vi kombinerar den senaste tekniken med smarta interna processer för att bedriva effektiv och hållbar logistik. Genom ”Logistik med ♥” strävar vi efter att vara en förebild inom socialt ansvarstagande för oss själva och våra samarbetspartner.
Inget av detta är möjligt utan engagerade och ansvarstagande ledare och medarbetare. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där vi tror att den enskilda individens engagemang gör skillnad.
Därför dominerar vi i nuet och skapar framtidens logistik!
Just nu söker vi en in- & outbound administrator. In- och outbound administration är en del av Customs and Adminstrations, här ansvarar vi för att ta emot alla inkommande och utgående leveranser till - och från vårt gigantiska lager. Vi är ansiktet utåt mot våra transportörer och ett gott bemötande är ett vinnade koncept.
Arbetsuppgifter
Som In- & outbound admistrator ansvarar du för administration av inkommande och avgående leveranser samt hantering av tulldokument för tullgods, till och från Elgiganten Logistik. En stor del av arbetsdagen består av administrering av Elgigantens specialflöden samt att proaktivt arbeta för att förhindra avvikelser och förseningar.
Vem är du?
Du skall vara minst 18 år och ha gymnasieexamen. Det är meriterande om du har yrkes - eller högskoleutbildning inom logistik. Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av administration. Du har grundläggande IT-kunskaper och goda kunskaper i Office-paketet. Kunskaper i SAP, Astro och TIS eller liknande tullsystem är meriterande.
Vi söker dig som har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vi värdesätter din kommunikationsförmåga och att du är serviceinriktad då det är i mötet med andra vi förstår varandra och hittar vägen framåt.
Du ska vara ansvarstagande, flexibel och engagerad och se möjligheter till personlig utveckling. Det är viktigt att stundtals kunna bemästra en hög stressnivå samt ha förmågan att prioritera och fatta rätt beslut snabbt. Du är noggrann och har lätt för att se detaljer och avvikelser. Att kunna arbeta både självständigt och i grupp är viktigt då man ingår i en skiftgrupp där delar av arbetsuppgifterna sker självständigt.
Här på Elgiganten Logistik arbetar vi tillsammans med stort fokus på nöjda kunder. Du som individ spelar en viktig roll för att vi ska nå dit.
Som en del av urvalet i vår rekrytering får samtliga ansökande göra tester i språk, logik och viktiga kompetenser för tjänsten. I samband med din ansökan utför vi bakgrundskontroll.
Vi erbjuder
En tillsvidareanställning som In- & outbound administrator med 6månaders provanställning. Arbetet är fördelat på skiftgång varannan vecka dagtid, varannan vecka kvällstid samt var 6:e vecka söndagspass.
Hos oss kommer du få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. Vi erbjuder diverse förmåner som friskvård, personalköp, bonus, grundlön och pension enligt gällande kollektivavtal. Vi har en stark tro att man ska kunna kombinera föräldraskap med karriär.
Ansökan
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
När din ansökan har registrerats får du en automatisk inbjudan till att göra testerna som krävs för att ta dig vidare i rekryteringsprocessen, håll utkik efter mailet. OBS! Kika extra i din skräpkorg!
Sista ansökningsdag är: 2021-05-02
Vid eventuella frågor kontakta;
Team Manager Linda Borgh
linda.borgh@giganten.se