OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Elgiganten AB ingår i Elkjøpkoncernen som är en av de största aktörerna inom detaljhandel i Norden.Koncernen ägs av DSG International plc, med huvudkontor i England.Elkjøpkoncernen består av flera olika kedjor i hela Norden; Elkjøp och Lefdal i Norge, Elgiganten i Sverige och på Åland, Elgiganten i Danmark, Gigantti i Finland, Elko på Island och Elding på Färöarna. Söker du en utmaning som kan få dig att utvecklas!?Elgiganten Luleå blir MEGASTORE och behöver därmed utöka sin organisation och letar nu personer som vill tillhöra Best Of The Best!Du ska ha en önskan att arbeta hårt och göra karriär inom organisationen.En bra medarbetare vill bevisa sin skicklighet och ge kunderna en bra upplevelse av vårt varuhus.Vi är en resultatorienterad kedja så om du är en vinnare så är det här rätt arbetsplats för dig.[ Vi söker nu en Support Center ansvarig till vår Data-avdelning.Din främsta uppgift är att säkerställa försäljning och utförande av supporttjänster samt se till att vårt Support Center driftas enligt vår butiksstandard.Utöver detta ska du ge support till våra eftermarknadskunder samt ansvara för installationer av våra interna datorer och system[ Ditt Support Center kommer ha en egen försäljningsbudget och du förväntas vara ett stöd för övriga säljare vid frågor som kräver högre teknisk kompetens samt utbilda övriga säljare i de tjänster vi erbjuder.Du förväntas även personligen leverera goda försäljningssiffror för att visa ett gott föredöme på avdelningen.I tjänsten har du full frihet att driva ansvarsområdet på ditt sätt och enligt dina prioriteringar, förutsatt att du gör detta i enlighet med vår kultur och vår butiksstandard.Tjänsten är på 70%, men en högre anställningsgrad kan förekomma under jul- och semesterperioder.Tjänsten innebär schemalagd arbetstid på dagar, kvällar och helger.Kvalifikationer: * Erfarenhet från försäljning av data s varugrupper. * Högre teknisk kompetens inom data * Gärna erfarenhet av försäljning av tjänster * Erfarenhet av att utbilda mindre personalgrupper * Gärna erfarenhet av att leda ett större ansvarsområde i en stor butik * Möjlig att se helheten för kunden och komma med tips & ideer. * Förmåga att hantera stress på ett bra sätt * Glad och utåtriktad * Lagspelare * En ständig önskan om att skapa resultat och ge bäst kundservice * Självständig * Punktlig Vår butik i Luleå befinner sig just nu i ett väldigt spännande skede inför nyinvigningen hösten 2010.Att jobba hos oss betyder därför att du kommer in i ett stort handelsföretag där det konstant sker förändringar som kommer öppna möjligheter för de rätta människorna.För att passa in i vårt gäng måste du sätta El-Gigantens kultur lika högt som vi.Vi söker positiva personer som tar personliga initiativ, är ansvarsfulla och som älskar försäljning.Om du även sätter ära i att leverera den bästa servicen i Sverige och skapa nöjda kunder, då är du halvvägs till att få ett arbete på Elgiganten.Vi erbjuder dig: - [Avtalsenlig lön - [Generöst bonusavtal - [Goda utvecklingsmöjligheter - [Ett starkt lag med bra medarbetare - [En bra arbetsmiljö Sista ansökningsdag: 2010-03-31 Tillträde: Efter överenskommelse, preliminärt 2010-06-01 Arbetstid: Deltid, kväll och helger Välkommen med din ansökan!Intervjuer kommer hållas under april.Vi tar bara emot ansökningar via detta ansökningsformulär.Vid frågor ang.