OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du teknikintresserad, målinriktad och utåtriktad kundvårdare – då har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett fantastiskt arbete som Supportspecialist!
I det dagliga arbetet möter du våra kunder för att avhjälpa och supportera i dagens teknik. Din främsta uppgift är att möta våra kunder och ge dem rätt support för just deras behov. Du kan anpassa ditt tekniska kunnande och förklara utifrån kundens kunskap.
Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som specialist är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap.
Som Supportspecialist är du trovärdig och ärlig så kunden känner sig säker att lämna in sin produkt. Med din kunskap säkerställer du att ditt team är kompetenta inom vårt tjänsteutbud och följer rutiner i det dagliga arbetet. Syftet är att tillhandahålla tjänster och service som underlättar för kunderna i deras utveckling av det digitala hemmet. Du ansvarar för att ditt team når uppsatta mål och arbetar utifrån koncernens värderingar.
Arbetsuppgifter:
Fokus ska ligga på kunderna, för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör!
• Rapportera teamets resultat
• Utveckla och motivera medarbetare
• Utbilda i tjänsteutbud
• Hantering av kunddata
Ansvarsområden:
För att lyckas i tjänsten som Supportspecialist brinner du för teknik och gillar att lösa problem med kunden i fokus. Du är ambitiös, strukturerad och utgår alltid ifrån kundens bästa. Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas.
Fördelar arbetsuppgifter till ditt team
• Coachar ditt team mot utveckling
• Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås
• Säkerställer att utförandet av tjänsterna följer uppsatta riktlinjer
• Datasäkerhet
Vi söker en Supportspecialist som..
• Har erfarenhet av att ha arbetat i motsvarande roll
• Visar stort engagemang och har uthållighet
• Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven
• Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära
Utveckling på Elgiganten
Ett av våra värdeord i Elgiganten är bl.a. ”Engagemang”. Vi vill att du ska utvecklas och att du får visa ditt engagemang! Du kommer ge våra kunder ett bemötande som berör och att du kommer ha kunskap som imponerar. Du får möjlighet att utveckla din potential och du utvecklas då tillsammans med oss. Vårt utbildningsprogram är stort och varierande inom både produktkunskap, försäljning och ledarskap. Det är både digitala och fysiska utbildningar som ger dig en brant utvecklingskurva uppåt. Vi kan garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss!
Elgiganten erbjuder
• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter
Om rekryteringsprocessen:
Sista ansökningsdag:Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% efter avklarad provanställning. Arbetstiden är förlagd på vardagar och helger, samt dagtid och kvällstid. Vi har som mest att göra november-januari.
Elgiganten strävar efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost.
Varmt välkommen med din ansökan!