OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en bra ledare som har ett verksamhetsnära ledarskap med kunden i fokus – då har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett fantastiskt arbete som Customer Area Responsible!
Som Customer Area Responsible ansvarar du för hjärtat i butiken samt att ditt team når uppsatta mål och arbetar utefter koncernens värderingar. Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierade som kräver en noggrannhet och effektivitet.
Du säkerställer att ditt team får den utbildning, verktyg och kunskap som krävs för att utföra arbetet men även utvecklas. Som Customer Area Responsible vet du hur viktigt det är att vara lösningsorienterad,när du är på jobbet så är kötiderna korta och kunderna nöjda. Är kunderna glada och kollegorna nöjda, så har du har lyckats i ditt arbete.
Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som ledare är den som leder och fördelar arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap.
Arbetsuppgifter:
Fokus ska ligga på kunderna, för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör!
Tydlig riktning och målsättning
Rapportera teamets resultat
Utveckla och motivera medarbetare
Säkerhet & Arbetsmiljö
Ansvarsområden:
För att lyckas som Customer Area Responsible är du en handlingskraftig person som är ambitiös och ger allt för att utveckla, motivera och driva ditt team till att nå uppsatta mål. Genom att vara en god kollega hjälper du människor runt om kring dig att utvecklas. Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas.
Fördelar arbetsuppgifter till ditt team
Coachar ditt team mot utveckling
Har regelbundna uppföljningssamtal med varje medarbetare i ditt team.
Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås
Se till att varuhusets följer den rådande butiksstandarden
Vi söker en Customer Area Responsiblesom..
Har ett aktivt och nära ledarskap med medarbetaren i fokus
Har kunden i fokus och erbjuder service i världsklass
Visar stort engagemang och har uthållighet
Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven
Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära
Utveckling på Elgiganten
Ett av våra värdeord i Elgiganten är bl.a. ”Engagemang”. Vi vill att du ska utvecklas och att du får visa ditt engagemang! Du kommer ge våra kunder ett bemötande som berör och att du kommer ha kunskap som imponerar. Du får möjlighet att utveckla din potential och du utvecklas då tillsammans med oss. Vårt utbildningsprogram är stort och varierande inom både produktkunskap, försäljning och ledarskap. Det är både digitala och fysiska utbildningar som ger dig en brant utvecklingskurva uppåt. Vi kan garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss!
Elgiganten erbjuder
Avtalsenlig lön och pension
Generöst bonusavtal
Förmåner inom friskvård och personalköp
Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
Goda karriärmöjligheter
Om rekryteringsprocessen:
Sista ansökningsdag: 31-07-22. Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Frågor om tjänsten? Kontakta Sabina på dm.operations.umea@giganten.se
Elgiganten strävar efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost.
Varmt välkommen med din ansökan!