Elon Group söker medarbetare till Teknisk support

Elon Group söker medarbetare till Teknisk support

Arbetsbeskrivning

Elon Group AB genomför nya strategiska satsningar för att ytterligare stärka kundrelationen och finnas nära kunden hela vägen. Nu rekryterar vi ytterligare personer till avdelningen Service.

Är du en serviceinriktad tekniker som gärna arbetar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi söker.

Vi kommer att läsa ansökningar löpande men urvalsprocessen påbörjas i mitten av augusti efter semesterperioden


Om tjänsten
I den här rollen har du dagligen direktkontakt med våra kunder över hela Sverige och du hanterar dina ärenden med en känsla för service och effektivitet.

Avdelningen består idag av tre personer och kommer att utökas ytterligare under 2021. Under året och framåt står avdelningen även inför andra positiva förändringar med ny ärendehantering och nya arbetssätt. Det innebär att du som person behöver vara driven och engagerad för att ta dig an de nya arbetsuppgifterna och kunna medverka i mindre interna projekt för att utveckla avdelningen.

Dina arbetsuppgifter och huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta:

• Serviceinstruktioner och teknisk information till slutkund, serviceverkstad och butik avseende Elons egna varumärken; Elvita och Canvac (vitvaror/hushållsartiklar och luftvård)
• Ärendehantering och uppföljning
• Regelbunden kontakt med verkstäder kring felsökning och rådgivning.


Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, positiv och gillar att arbeta med människor. Du har lätt för att presentera och kommunicera information. Du är trygg i att ta beslut och bekväm i att stå för dem.

För att hantera de frågor som kommer behöver du ha en teknisk bakgrund där erfarenhet av service och underhåll av tekniska produkter eller vitvaror/luftvård är meriterande. Kanske har du arbetet som vitvarutekniker eller elektriker.

Vidare tycker du det är roligt med kundkontakt och att konsultativt hjälpa andra. Du är en lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap.

Som person är du strukturerad i sättet du planerar och lägger upp ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga i arbetet med kollegor, såväl som i ditt bemötande med kunder och återförsäljare. Vidare är du lösningsorienterad och kan identifiera kundens behov och komma med förslag på lösningar.

Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, då kontakten med kunder och återförsäljare kräver det.




Om verksamheten

Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. Elon Group vill vara en attraktiv arbetsplats. Hos oss präglas arbetsklimatet av omtanke för dig som individ. All verksamhet hos Elon Group ska byggas på mångfald, inkluderande och respekt för alla människors lika värde. Detta leder till engagemang, innovation och affärsutveckling. Tillsammans med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter gör detta Elon Group till en spännande arbetsplats. Att vara en attraktiv arbetsgivare säkerställer vi genom kompetensutveckling, löpande uppföljning av arbetsinsatser, bra ledarskap samt bra kommunikation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024