OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bygga attitydmässig såväl som beteendemässig lojalitet med hjälp av nästa generations CRM-kommunikation? Detta hos en marknadsledande och starkt växande aktör med enorm potential inom CRM-området? Då kan du vara den vi söker!
Synsam Group tar just nu stora steg inom CRM och vi har höga ambitioner för framtiden! För att ta oss till nästa nivå söker vi därför nu en Email Manager till vårt hungriga och datadrivna CRM-team. Som Email Manager ansvarar du för ryggraden i vårt CRM-arbete: vår emailkommunikation.
Om rollen
Rollen innebär helhetsansvar för Synsams emailkommunikation i samtliga våra marknader, vilket innebär emailbearbetning från ”ax till limpa” och omfattar operativa såväl som taktiska & strategiska beslut.
Dina uppgifter i rollen innefattar bland annat att:
• Verkställa Synsam Groups CRM-strategi i emailkanalen
• Helhetsansvar för emailkanalen samt att ansvara för att långsiktigt maximera affärsnyttan av denna, d.v.s genom merförsäljning direkt härledd till emailutskick
• Möta organisationens behov av ad hoc-utskick såväl som utskick via automationer/MA-flöden, löpande koordinering och kontakt med beställare av mail, kreatörer och redaktörer
• Adressurval och uppsättning av MA-flöden i vår MA-plattform, samt uppföljning och utvärdering
• Konstant utveckla mailkanalen genom egna initiativ, tester samt övriga datadrivna insikter
• Vid behov kunna skriva content/utforma mail samt vid behov även SMS
• Email Manager rapporterar till CRM Manager Synsam Group
Erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
• Minst 1 års relevant erfarenhet av datadriven CRM-kommunikation i emailkanalen
• Erfarenhet av tester samt datadriven Market Automation (MA)
• Erfarenhet av CRM-kommunikation i bransch med abonnemang/kontraktuell affärsmodell
• Gärna erfarenhet av praktisk emailproduktion, innefattande att skriva/designa
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Profil
Du är en ambitiös och engagerad person som är starkt affärsmässig och resultatorienterad samt tycker att det är kul att jobba med CRM. Du är tävlingsorienterad och brinner för att driva merförsäljning via våra mail, men samtidigt bekväm i samt har intresse för att sätta rätt tonalitet & uttryck.
För att trivas hos oss och lyckas i rollen tror vi att du gillar högt tempo, är lösningsorienterad, nyfiken och har ett strukturerat och organiserat arbetssätt kombinerat med integritet. Sist men inte minst tror vi att du gillar ständig förändring samt att vara nyckelspelare i ett lag som leder utvecklingen inom CRM snarare än följer den.
Utöver detta ser vi det som naturligt att du delar Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Om tjänsten
• Tillsvidareanställning heltid med tillträde snarast / enligt överenskommelse och med placering på vårt huvudkontor vid Sankt Eriksplan Stockholm.
• Ansökan sker endast elektroniskt. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan genom länken redan idag. Sista ansökningsdag för rollen är 24 oktober 2021. Notera att vi kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag, och vi vill därför uppmana dig att inte vänta med din ansökan.
•
Om Synsam Group
Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar och behov av ögonhälsa. Koncernen finns i Norden, har cirka 3000 medarbetare och en total omsättning på cirka 4 miljarder SEK. Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Synsam Group har genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa. Synsam korades för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2021