OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Emmaus Stockholm söker en erfaren marknadskommunikatör!
Vill du bidra till vårt arbete för fred, mänskliga rättigheter och hållbar utveckling? Nu söker vi en marknadskommunikatör som är en ny roll hos oss, vi behöver stärka Emmaus Stockholms varumärke och profil inom hållbarhetsfrågor och som secondhand aktör. Rollen är en mix av strategiskt och operativt arbete där du har det yttersta ansvaret för att stärka vår marknadsnärvaro och bidra till vår ökande försäljning. Du kommer att ingå i ledningsgruppen och arbeta tätt med verksamhetsledaren och försäljningschefen Har du bred erfarenhet inom marknad och kommunikation och är van vid att arbeta både strategiskt och operativt? Då är det kanske du som är vår blivande marknadskommunikatör!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Bygga upp vårt nya varumärke efter organisationens namnbyte under 2022.
- Skapa en marknadsstrategi för försäljningen och utveckla arbetsprocesser
- Ansvara för aktivitetsplan, budgetering och måluppfyllelse
- Identifiera målgrupper samt säkerställa en konsekvent och relevant kommunikation gentemot respektive målgrupp i samtliga plattformar.
- Skapa säljdrivande och varumärkesbyggnader aktiviteter samt säkerställa genomförandet och projektledning av marknadsföringsinsatser
- Medverka från idé till planering och genomförande av marknads- och säljinsatser, även B2B
- Kontaktperson och upphandling externa samarbetspartners
- Kundanalys och medietrender
Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som tycker om att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är prestigelös att arbeta med operativa frågor och dessutom har förmågan att lyfta blicken för att driva strategiska frågor. Du har lätt för att snabbt sätta dig in i organisationens behov och utmaningar. Du har en lösningsorienterad personlighet, är drivande och självgående, med en hög kapacitet. Vi ser gärna att du har varit med och byggt upp en marknadsfunktion eller ett varumärke från grunden.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
- Har minst fem års bred erfarenhet av marknadsföring och kommunikation, både i egna och köpta medier
- Har projektledare kompetens med erfarenhet av att kravställa och samarbeta
- Har utbildning inom marknadsföring (eller motsvarande arbetslivserfarenhet)
- Arbetar obehindrat i Google Analytics, Adwords, Adobe CC, creative cloud och officepaketet.
- Talar och skriver svenska obehindrat
Ovan nämnda kompetenser är ett krav, men det är även meriterande om du:
- Har arbetat med varumärkesstrategi
- Har erfarenhet av arbete i liknande verksamhet
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Hägersten.
Emmaus Stockholm är en ideell organisation med ca 40 anställda. Genom insamling och secondhand försäljning bedriver vi opinions- och informationsarbete för fred, mänskliga rättigheter och hållbar utveckling. Vi stödjer människor som organiserar sig och hävdar sina rättigheter runtom i världen och arbetar aktivt för att bidra till en samhällsomställning till cirkulär ekonomi. Emmaus Stockholm är också ett socialt företag och därför är en viktig del av vår organisation att vara ett stöd för människor att komma in i arbetslivet och i samhället. Vi eftersträvar en heterogen arbetsgrupp och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Gunilla Wånglin (mailto:gunilla.wanglin@retailknowledge.se) +46 708 540422
Urval, intervjuer och tester sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Irina Backman
Fredrik
Caroline Gimmerborn
Daniel Paulus
Anders Fischer
Sarah Björklund
Åse Sverinsson
Unn Telge Gunnarsson
Sophia Braunstein
Kristel Karlsson