Emmaus Stockholm söker marknadskommunikatör

Emmaus Stockholm söker marknadskommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till vårt arbete för fred, mänskliga rättigheter och hållbar utveckling?
Har du bred erfarenhet inom marknad och kommunikation och är van vid att arbeta både strategiskt och operativt med dessa frågor?
Emmaus Stockholm söker nu en erfaren marknadskommunikatör.
Emmaus Stockholm är en ideell organisation med ca 40 anställda. Genom insamling och secondhand försäljning bedriver vi opinions- och informationsarbete för fred, mänskliga rättigheter och hållbar utveckling. Vi stödjer människor som organiserar sig och hävdar sina rättigheter runtom i världen och arbetar aktivt för att bidra till en samhällsomställning till cirkulär ekonomi. Emmaus Stockholm är också ett socialt företag och därför är en viktig del av vår organisation att vara ett stöd för människor att komma in i arbetslivet och i samhället.
Rollen som marknadskommunikatör är ny hos oss. Vi har sedan tidigare en kommunikationsansvarig som ansvarar för vårt kommunikations- och påverkansarbete inom fredsbyggande och mänskliga rättigheter. Nu söker vi en marknadskommunikatör för att stärka Emmaus Stockholms varumärke och profil inom hållbarhetsfrågor och som secondhand aktör.
Tjänstgöringsgraden är 100% och kommer att innebära i början att du jobbar 50% med frågor som rör fredsbyggande och mänskliga rättigheter samt 50% varumärke, hållbarhet och secondhand. Målet är att tjänsten som marknadskommunikatör kommer senare jobba dedikerat 100% med varumärke, hållbarhet och secondhand.
Rollen som marknadskommunikatör innebär en mix av strategiskt och operativt arbete där du har det yttersta ansvaret för att stärka vår marknadsnärvaro och bidra till vår ökande försäljning. Det är en varierande roll som innebär fokus på både operativa detaljfrågor likväl som mer långsiktiga strategiska frågeställningar. Rollen innebär vidare ett helhetsansvar för vår marknadsföring och det kan handla om att skapa marknadsplaner, arbeta med PR-frågor, omvärldsanalys, ta fram en strategisk roadmap, utveckla vårt kommunikationsspråk och grafisk profil.
2022-23 har vi även ett stort fokus på att förnya vårt varumärke i syfte att skapa ett tydligare, mer träffsäkert och mer enhetligt varumärke över alla plattformar. Du kommer att vara centralt i detta arbete och jobba tätt tillsammans med Verksamhetsledare secondhand och försäljningschefen.
Rapportering sker direkt till verksamhetsledare secondhand och rollen kan även komma att innebära ledningsgruppsarbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Bygga upp vårt nya varumärke efter organisationens namnbyte under 2022.
Skapa en marknadsstrategi för försäljningen och utveckla arbetsprocesser
Ansvara för aktivitetsplan, budgetering och måluppfyllelse
Identifiera målgrupper samt säkerställa en konsekvent och relevant kommunikation gentemot respektive målgrupp i samtliga kanaler
Skapa säljdrivande och varumärkesbyggande aktiviteter samt säkerställa genomförandet och projektledning av marknadsföringsinsatser
Medverka från idé till planering och genomförande av marknads- och säljinsatser, även B2B
Kontaktperson och upphandling externa samarbetspartners
Kundanalys och medietrender



Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som tycker om att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är prestigelös inför att arbeta med operativa frågor och dessutom har förmågan att lyfta blicken för att driva strategiska frågor. Du har lätt för att snabbt sätta dig in i organisationens behov och utmaningar. Du har en lösningsorienterad personlighet, är drivande och självgående, och har en hög kapacitet. Vi ser gärna att du har en kreativ ådra samtidigt som du är noggrann, strukturerad och pragmatisk i ditt arbete. Vi ser gärna att du har varit med och byggt upp en marknadsfunktion eller ett varumärke från grunden. En god förståelse för försäljning är avgörande.
Krav för att lyckas i rollen tror vi att du:
Har minst fem års bred erfarenhet av marknadsföring och kommunikation, både i egna och köpta medier
Har projektledarkompetens med erfarenhet av att kravställa och samarbeta
Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring (eller motsvarande arbetslivserfarenhet)
Behärskar Google Analytics, Adwords, Adobe CC-paketet
Har mycket goda kunskaper I Officepaketet
Talar och skriver svenska obehindrat både i tal och skrift

Ovan nämnda kompetenser är ett krav, men det är meriterande om du:
Har arbetat med varumärkesstrategi
Har erfarenhet av arbete i liknande verksamhet



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Hägersten.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt till rekrytering@emmausstockholm.se
Sista ansökningsdag: 14 augusti
Vi eftersträvar en heterogen arbetsgrupp och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetsledare secondhand Brian Kelly på tel/mejl.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Emmaus Stockholm HÄGERSTEN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

VRETENSBORGSV 6
HÄGERSTEN

Postadress

VRETENSBORGSV 6
HÄGERSTEN, 12630

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024