Employer Branding-Specialist

Employer Branding-Specialist

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift och vill bidra till att vi blir fler inom polisens IT-avdelning?

Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 34 500 medarbetare.

Vi söker dig som vill arbeta med att stärka och fortsätta utveckla vårt arbetagivarvarumärke, med ett fokus på att attrahera studenter och nyexaminerade!

För att trivas hos oss har du ett starkt personligt driv, en förmåga att generera kreativa idéer, genomföra och slutföra aktiviteter i linje med att stärka arbetsgivarvarumärket. Du har lätt för att inspirera andra och har en god social och kommunikativ förmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Du kommer att ingå i en grupp som stöttar verksamheten och tillhandahåller strategiskt stöd inom kompetensförsörjning. Vi har ett flexibelt förhållningssätt mot verksamhetens behov och ansvarsområden och arbetsuppgifter kan således komma att ändras över tid.

Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.

Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.
Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att ansvara för egna operativa uppdrag, där du kommer att planera, koordinera och administrera ditt eget arbete. Vi arbetar enligt agila principer där vi hjälps åt att leverera säkra, högkvalitativa lösningar. Det innebär att du kommer få varierande arbetsuppgifter vilka ligger i linje med våra gemensamma leveranser.

Du får engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där man inte bara jobbar för att utveckla sig själv utan även för att lyfta andra och att fördjupa sin kunskap genom att dela med sig av den.

Exempel på arbetsuppgifter
• Arbeta med IT-avdelningens Traineeprogram
• Arbeta med event riktade till studenter och nyexaminerade
• Samverka med Universitet och Högskolor
• Samverka med interna och externa parter i frågor som rör IT-avdelningens arbetsgivarvarumärke
• Framtagande av presentationsmaterial och marknadsmaterial
• Bidra och driva förbättringar inom området

I takt med att arbetsuppgifter eventuellt förändras ingår det i rollen att bistå i denna förändring.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 p) med inriktning mot personalområdet, medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande utbildning som Polismyndigheten bedömer likvärdig
• Yrkeserfarenhet av att arbeta med ambassadörsnätverk, marknadsföring, mässor och event
• Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift

Meriterande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av att arbeta med rekrytering/search inom IT/tech området
• Erfarenhet av arbete med Traineeprogram eller liknande

Personliga egenskaper

I aktuell roll är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra såväl inom IT-avdelningen, andra avdelningar inom myndigheten och med externa partner.

Vi ser vidare att:

• Du har en god kommunikativ förmåga, är lyhörd och når fram med ditt budskap
• Du tycker om att självständigt driva ditt arbete framåt och kommunicerar prestigelöst med dina intressenter
• Du är van att arbeta strukturerat och har ordning och reda och kan hantera många detaljer utan att tappa helheten

I övrigt så ser vi att du som person bidrar till en positiv stämning i arbetsgruppen och inte är rädd för att ta dig an nya uppgifter och utmaningar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetstidsförläggning: Flextid
Funktion: Handläggare

#LI-Hybrid

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 24 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

I denna rekrytering sker urval löpande.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 24 maj 2022

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Kompetensutvecklare till Garpenberg

Kompetensutvecklare till Garpenberg

15 november 2024

11 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

4 november 2024

Lednings- och organisationsutvecklare

Lednings- och organisationsutvecklare

25 oktober 2024