Employer branding specialist

Employer branding specialist

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten söker nu dig som vill utveckla vårt employer branding arbete. Du ingår i gruppen Verksamhetsstöd, där du tillsammans med ca 10 st kollegor arbetar med hela medarbetarresan från employer branding till rekryteringsstöd samt att utveckla och behålla medarbetarna inom IT-avdelningen. Det ger goda möjlighet till att bidra till positiva och sammanhållna kandidatupplevelser, och att arbeta med insikter genom hela resan.

IT-avdelningen består för närvarande av 1200 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 40 000 anställda. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.

ARBETSUPPGIFTER
Som employer branding specialist kommer du att arbeta med att utveckla olika delar av medarbetarresan för IT-avdelningen och skapa stark effekt i verksamheten. Du kommer att ha en nyckelroll med fokus på employer branding och att planera, skapa och implementera employer branding-kommunikation i sociala medier och egna kanaler. Du kommer också att driva och medverka i arbetet med att utveckla och behålla medarbetarna genom utvecklings- och utbildningsinsatser, intern kommunikation och events. Rollen kommer också att innefatta arbete med projektledning/uppdragsledning, och du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, och samarbeta brett inom avdelningen. Rollen är relativt ny vilket innebär att utformningen av arbetsuppgifterna kan påverkas av din kompetens inom området.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Relevant akademisk examen inom exempelvis marknadsföring, kommunikation eller HR alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 5 års erfarenhet av arbete inom employer branding eller annan likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av projektledning/uppdragsledning
• Erfarenhet av att utveckla och implementera employer branding-kommunikation
• Erfarenhet av att skriva engagerade innehåll för digitala kanaler
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av extern eller internkommunikation
• Erfarenhet av utveckling eller projektledning av utbildningar eller event
• Erfarenhet av att utveckla kommunikationsstrategier eller arbete med den kreativa processen
• Kunskap i att fotografera och/eller filma eller vana med att arbeta med designverktyg
• Erfarenhet av större och/eller komplexa organisationer

Personliga egenskaper:
Vi ser att du kommer med nya idéer, och har förmågan att förverkliga dem. Du är driven och trivs med att ta initiativ och arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare och utvecklar goda samarbeten. Du skapar goda resultat och ser helheten, har lätt för att identifiera och föra ut relevanta budskap på ett kommunikativt sätt, externt och internt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2024
  • Ansök senast: 21 oktober 2024

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


26 september 2024

7 oktober 2024

7 oktober 2024