OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Employer Branding Specialist till en byrå. Du kommer att arbeta i en bred roll med ansvar för att tillsammans med medarbetare från rekryterings- och kommunikationsteamet initiera, driva, koordinera samt genomföra rekryteringsaktiviteter för studenter. Här får du utvecklas inom ditt kompetensområde som Employer Branding Specialist och arbeta i en nordisk arbetsmiljö. Dessutom får du utveckla god förståelse för att på ett kreativt och nytänkande sätt leda arbetet med att identifiera och engagera rätt talang, med rätt innehåll, vid rätt tillfälle.
Om rollen
Som Employer Branding Specialist kommer du ha ansvar för att identifiera och nå ut till byråns framtida medarbetare. Du kommer ta ägandeskap och gå i spetsen för att anpassa arbetsgivarvarumärkesstrategier och lägga Employer Branding-planer för både Sverige och Norden.
En viktig del av arbetet är att låta omvärlden veta vad som gör byrån speciellt och varför de skarpaste studenterna ska välja att arbeta där för att utvecklas maximalt. Det görs genom aktiviteter på sociala medier, marknadsföringskampanjer, rekryteringsinitiativ, evenemang och universitetssamarbeten etc. som du tillsammans med teamet ska sätta en framtida plan och strategi för. Dina arbetsuppgifter är av varierande karaktär och tyngdpunkten kommer att ligga på att leda och utveckla bolagets Employer Branding-arbete som består av:
Arbeta med att identifiera blivande toppkandiater till byråns olika traineeprogram och praktikområden.
Planera och koordinera övergripande marknadskommunikationsaktiviteter kopplade till rekrytering.
Kontinuerligt utvärdera, utveckla och förvalta arbetsprocesser.
Aktivt bevaka marknadsutvecklingen samt initiera relevanta analyser och omvärldsbevakning.
Ansvara för prognoser, uppföljningar och leverera på relevanta KPI:er.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av Employer Branding, gärna från ett högpresterande konsultföretag eller liknande. Du har god kännedom om att arbeta med arbetsgivarvarumärkesstrategi inom Norden. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska såväl skriftligt som muntligt. Dessutom har du en relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
För att trivas och lyckas i denna roll är du en erfaren varumärkesstrateg och en god kommunikatör, som vet hur man skapar framgångsrik och effektiv kommunikation och bygger en stark och tydlig företagsidentitet. Du är van att jobba strategiskt, men är samtidigt en prestigelös doer som gillar att rycka in där det behövs. Du behöver dessutom en stor portion driv och tycker att det är roligt att driva egna projekt från början till slut. Andra viktiga egenskaper är att du arbetar på ett strukturerat och noggrant sätt samt är öppen och lyhörd för verksamhetens behov men samtidigt vågar utmana.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan! För frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Parisa Meidanipour, parisa.meidanipour@novare.se på Novare Interim & Recruitment. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post iom GDPR.