OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för employer branding, mode och IT? Sök då denna tjänst!
Som Employer Branding Specialist kommer du att ingå i kundens People & Talent-team där ditt uppdrag är att positionera vår klient som en högteknologisk arbetsgivare, med målet att attrahera och engagera de bästa talangerna inom teknikområdet. Du kommer att dela våra kunders historia - vem vi är, resan vi är på och vart vi åker - på bästa möjliga sätt.
Dina dagliga operativa uppgifter kommer vara att skapa innehåll för berättelser och se till att våra kanaler internt och externt är uppdaterade.
Ditt arbete kommer att bestå av både strategiskt och operativt arbete vilket innefattar:
• Intern och extern kommunikation kopplat till arbetet med employer branding
• Planera, koordinera och implementera arbetet med employer branding både internt och externt
• Skapa innehåll för berättande, videos och artiklar för sociala medier och andra kanaler
Din kompetens
Du är social, öppen, kommunikativ, säljfokuserad och en ambitiös lagspelare fylld av optimism och driv.
Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en arbetsroll där du fokuserat på employer branding, meriterande är om du arbetat inom IT-branschen
• Erfarenhet av att hålla event
• Du har tidigare skapat innehåll för sociala medier, videor och text
• Du är van att arbeta med publicerings- och redigeringsverktyg
• Du talar och skriver flytande engelska och svenska
Tjänsten är heltid och sträcker sig från april 2020 till sista december 2020 med goda möjligheter till förlängning. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2020-03-22, så skicka in din ansökan redan nu.
Vid frågor om tjänsten kontakta Linn Ståhl på linn.stahl@barona.se.
Välkommen med din ansökan!
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
När vi blickar framåt ser vi växande möjligheter och ett större fokus på internationella lösningar. I Sverige har vi under 2019 förvärvat Ageris, AMGA och Prizta och har den långsiktiga planen att bli en marknadsledande aktör samtidigt som vi behåller vår entreprenöriella kultur och framgångsrika specialiseringstrategi.