Employer Branding Specialist till Hemfrid!

Employer Branding Specialist till Hemfrid!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Employer Branding Specialist!
Är du passionerad kring att bygga varumärken som attraherar och engagerar rätt talanger? Som Employer Branding Specialist blir din uppgift att stärka vår position som en attraktiv arbetsgivare och bidra till att attrahera, utveckla och behålla rätt medarbetare!
I denna roll kombinerar du strategiskt tänkande med operativt arbete. Du planerar och genomför initiativ som lyfter vårt arbetsgivarvarumärke och främjar medarbetarutveckling.Fokus ligger främst på att utveckla och stärka Hemfrids arbetsgivarvarumärke, men du kommer även samverka med andra bolag inom Keyto Group. Du bliren del av vårt Talent Acquisition och Development-team där du vid behov även kommer stötta de andra funktionerna i teamet vid behov.
Vill du göra skillnad och bidra till att skapa arbetsplatser där människor trivs och växer? Då är detta rollen för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som Employer Branding Specialist kommer du att spela en nyckelroll i att stärka vårt arbetsgivarvarumärke och utveckla våra processer för prestationshantering. Du arbetar både strategiskt och operativt med att skapa engagemang, attrahera rätt talanger och stötta organisationen i att nå sina mål. Rollen innebär ett nära samarbete med både interna och externa intressenter samt ett stort fokus på kontinuerlig förbättring och utveckling.Du kommer att:
Planera och genomföra employer branding-aktiviteter som kampanjer, event och samarbeten med universitet.
Skapa och publicera innehåll för sociala medier och karriärsidor i samarbete med marknadsteamet.
Utveckla och implementera prestationshanteringsprocesser som stöttar medarbetare och chefer.
Hålla utbildningar och workshops för att stärka förståelsen för prestationsutveckling.
Bygga relationer med externa partners och interna intressenter för att främja synergier.
Stötta upp i rekrytering och andra HR-projekt såsom sjukfrånvaro, ledarstöd etc.

Vem är vår nästa stjärna?
Du är en strukturerad och resultatinriktad person med stark projektledningsförmåga, kombinerat med kreativitet och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med utmärkta kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska, är du duktig på att bygga förtroendefulla relationer över team och funktioner. Du har kunskap inom lärande och utveckling, med fokus på prestation och engagemang samten förmåga att växla mellan strategiskt tänkande och operativt genomförande. Du trivs i dynamiska och föränderliga miljöer där du kan bidra till att utveckla och förbättra processer.
Vi söker dig som har:
Kandidatexamen inom HR, kommunikation, marknadsföring eller motsvarande.
Minst 3 års erfarenhet av employer branding, HR eller kommunikationsrelaterade roller.
Dokumenterad erfarenhet av projektledning.
Erfarenhet av att arbeta med digitala plattformar och analysverktyg.
Tidigare erfarenhet av operativt arbete med prestation och medarbetarutveckling är meriterande.

Så, låter detta som något för dig?
Tjänsten är en tidsbegränsad heltidsanställning med start i januari 2025 eller enligt överenskommelse, och avslutas i början av 2026.Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt!Vi ser fram emot din ansökan!
Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta alice.brus@hemfrid.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2024
  • Ansök senast: 14 januari 2025

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024