OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du studerat en utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller HR? Brinner du för att arbeta med Employer branding, sociala medier och att driva event? Nu finns möjligheten att ta sig an rollen som Employer branding & Talent Acquisition Assistent på Husqvarna. Tjänsten är initialt på konsultbasis fram till årsskiftet med en ambition om övertag i anställning för rätt person. Önskat startdatum är i slutet av maj. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
I rollen som Employer branding & Talent Acquisition Assistent assisterar du Husqvarnas Employer Branding Manager och Talent Acquistion Manager inom deras respektive områden. Du tillhör ett team om nio personer bestående av Talent Acquisition Partners, Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager. Det är en nyckelroll där du genomför employer branding-strategier samt är ett stöd för teamet. Du får möjligheten att vara mitt i händelsernas centrum på Husqvarna, där det gäller att hitta och behålla rätt personer för organisationen. I rollen bygger du ett stort nätverk inom organisationen och har kontakt med externa intressenter. Du är behjälplig vid evenemang och mässor, och tjänsteresor inom Sverige ingår i rollen.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Koordinera employer branding-event, vilket inkluderar allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter eventet
- Ansvarig för att samordna studentmässor på universitet runt om i Sverige
- I nära samarbete med intressenter, hantera och driva processerna kring sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten
- Ansvara som go-to när det gäller frågor om pågående employer branding-evenemang
- Ansvara som studentkontaktperson och tillsammans med viktiga intressenter, definiera ett nytt sätt att överbrygga kommunikationen mellan studenter och Husqvarna
- Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medieplattformar och följa upp KPI:er för att spåra framsteg
- Skapa övertygande presentationer och analyser i ppt och excel för att följa upp resultat
- Koordinera och administrera interna tvärfunktionella möten
- Bidra med hjälp till teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser
Vem är du?
Vi ser att du har en utbildning inom ett relevant område såsom kommunikation, marknadsföring eller HR. För att lyckas i rollen har du ett intresse av Employer branding & Talent Acquisition, erfarenhet av att driva event och uppdaterad kunskap om att arbeta med sociala medier. Du har god kommunikationsförmåga och är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du är duktig på att skapa övertygande PPT:er och arbeta med Excel för att presentera resultat samt analyser. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbete och du ser till att inget faller mellan stolarna. Vidare är du en driven, lösningsorienterad och serviceminded person som trivs i en operativ roll med många kontakter.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson
Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld
Jane Carlsson
036- 17 32 66