OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Trivs du som bäst när du blir utmanad i komplex problemlösning? Vill du ha en vardag där ingen dag är den andra lik och du ständigt får lära dig nytt? Är du också nyfiken på teknik och system? Kanske till och med på sikt vill lära dig enklare kodning? Kom och jobba på Visma Software, med support för Wikinggruppens e-handelsplattform i Hudiksvall!
Varför du ska söka rollen “Det bästa med att arbeta med support mot Wikinggruppen är att det inte är som en vanlig support där man kan allt efter ett halvår, ett år. Här kommer det nytt hela tiden och även om man jobbat länge känner man sig aldrig fullärd. Har jag fått samma fråga två gånger på en vecka blir jag förvånad” - en framtida kollega
“Det är det som är kul med jobbet. Att man aldrig vet vad man ska göra när man kommer till jobbet. Man får lära sig lite om allt och får veta lite allt möjligt” - en annan framtida kollega
Din framtida roll Vår e-handelsplattform är så pass användarvänlig att det oftast bara är helt nya kunder som behöver renodlad användarsupport. Istället handlar större delen av din vardag om att söka efter lösningar där det inte alltid finns enkla vägar och givna svar. Våra kunder är stora som små och många har sin unika webbutik, specialanpassad för just dem. Ärenden som kommer in kan vara alltifrån frågor om våra fraktavtal och beställning av nya moduler till sin webbutik till frågor om tredjepartskopplingar, designändringar och felmeddelanden för betallösningar. I vissa fall kan du behöva involvera dina kollegor från andra avdelningar, som våra utvecklare eller projektkoordinatorer. I andra fall handlar det om att själv undersöka vidare, eller på sikt kanske gå in i koden och själv göra enklare programmering.
Exempel på vanliga arbetsuppgifter:
Via telefon och mejl hjälpa våra befintliga kunder med support kring deras webbutik
Skapa och underhålla material för upplärning/dokumentation internt och externt
Enklare felsökningar
Nära samarbete med andra avdelningar, exempelvis kring mer komplexa supportärenden
Med tanke på att i princip alla vi som jobbar med Wikinggruppen sitter i Hudiksvall vill vi att också du sitter här med oss.
Ditt framtida team Kom som du är, men ta av dig skorna innan du kommer in.
Välkommen till en avslappnad stämning där den enda klädkoden är att skor är bannlysta. Idag är vi en grupp om elva supportmedarbetare med stor spridning i bakgrund och erfarenhet. Det hindrar inte att det absolut bästa med att jobba i supporten är sammanhållningen. Vi hjälps åt och stöttar varandra. Det behövs när frågorna som kommer in är så varierande som de vi möts av i supporten.
Vad erbjuder vi dig? Framförallt erbjuder vi stora utvecklingsmöjligheter. Våra kunder har möjlighet att bygga sin helt unika webbutik, vilket leder till lika många unika frågor som vi har butiker. Vill du ha variation och ständiga möjligheter att lära nytt har du hittat rätt.
Wikinggruppen är en del av Visma Software och den stora koncernen Visma Group. Här får man storbolagets styrka med småbolagets charm, allt i ett. Du får Wikinggruppen med start-up känslan ända ut i fönsterkarmarna. Visma Software med allt vad ett medelstort bolag innebär: trygghet och stabilitet utan att förlora möjligheten till snabba beslutsvägar. Och en stor teknologikoncern med massor av roliga påhitt. Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda och entreprenörskap. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner. Läs mer om fördelarna om att jobba med just Wikinggruppen på www.wikinggruppen.se
Vem söker vi? Du trivs i en roll där du själv får driva ditt arbete framåt och du får frihet att ta egna initiativ. Du är nyfiken på att lära dig nytt och tycker vardagen är som bäst när du får ägna dig åt problemlösning. Dessutom passar följande in på dig:
Har intresse för system och teknik
Är serviceminded och trivs med kundkontakt
Kan kommunicera väl på både engelska och svenska, i såväl tal som skrift
Kan du även skriva lite kod och/eller har erfarenhet av att arbeta med support, e-handel eller frakt blir vi extra glada!
Din framtida arbetsplats Wikinggruppen är en av de största e-handelsleverantörerna i Sverige och en del av Visma Softwares produktutbud. Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom den framgångsrika techkoncernen Visma. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt cirka 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen och Slovakien.
Ansökan och kontakt Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil . I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Customer Success Manager Christer Boson Hjelm på christer.hjelm@visma.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om vårt Privacy Statement här : https://www.visma.com/privacy/.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors
Carina Boström
Lena Lambert
Linda Sablic
+46 707 25 52 42