OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Jönköpings län söker en assistent till närpolisområde Jönköping (A -713-1983/06).Sista ansökningsdag är torsdagen den 23 mars 2006.Om myndigheten Polismyndigheten har sedan den 1 januari 2005 en förnyad organisation.Genom samverkan och delaktighet har vi format en organisation där helhetssyn, ökad rörlighet, flexibilitet och integrering av verksamheter är av central betydelse.Utvecklingen har syftat till en förändring av polisarbetet och en förnyelse av polisens roll.Verksamheten bedrivs numera i huvudsak samlad inom en operativ avdelning med de tre verksamhetsgrenarna; brottförebyggande, brottsutredning och extern service samt en kriminalunderrättelsetjänst (KUT) och en operativ planeringsenhet (OPE).Geografiskt finns tre närpolisområden där samtliga verksamhetsgrenar är representerade: närpolisområde, Jönköping, Höglandet och Värnamo.Vid närpolisområde Jönköping, brottsförebyggande verksamhetsgrenen arbetar idag ca 95 personer, i yttre uniformerad tjänst med skiftarbetstid.Organisatoriskt hör även arrestavdelning och anmälningsupptagning i polishusets reception, till närpolisområdet. Vi använder Time Care (TC) som planeringssystem.Du kommer att delta mycket aktivt i personalplaneringen, genom att vara stödet för medarbetare och lokala planerare.I arbetsuppgifterna ingår att kontrollattestera fakturor, tidredovisa personal i dataprogrammet START samt arbete i det personaladministrativa systemet Palasso.Du kommer också att arbeta med dagliga expeditionsgöromål såsom telefonpassning, posthämtning, slagningar i register och kopiering. Det pågår för närvarande en översyn av det personaladministrativa arbetet vid polisen i Jönköping.Detta kan medföra en viss förändring både gällande ovan beskrivna arbetsuppgifter och i vilken organisationsform dessa utförs.Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning motsvarande lägst gymnasienivå och har några års erfarenhet som kvalificerad sekreterare eller från någon liknade funktion.Du bör ha en förmåga att se problemställningar som utmaningar och inte som hinder.Du ska kunna utrycka dig väl i tal och skrift och kunna jobba självständigt men också i team.Det är meriterande om du har arbetat med personalplanering och Time Care.Som person är du ansvarstagande, strukturerad, flexibel och positiv.Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Vi eftersträvar ökad mångfald på vår arbetsplats och välkomnar därför särskilt sökande med annan etnisk bakgrund.Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Upplysningar Vill du ha fler upplysningar är du välkommen att kontakta Pehr Johansson, chef närpolisområde Jönköping, tel.Facklig företrädare för ST, Anne-Catherine Brandt, tel. Ansökan Om du är intresserad skickar du din intresseanmälan till Personal- och utvecklingssektionen, Polismyndigheten i Jönköpings län, Box 618, 551 18 Jönköping.Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, dina erfarenheter och kvalifikationer, varför du söker utlyst funktion och vad du själv kan tillföra verksamheten.Märk din ansökan med dnr (A -713-1983/06).
Kontaktpersoner på detta företaget
stf Gruppchef Patrik Nilsson
010-566 78 33
ST inom Polisväsendet Staffan Eskilsson
070-5810873
Saco Tevfik Altonchi
010-566 75 15
vik. sektionschef Peter Åberg
010-5686312
070-5850776
vik bitr sektionschef Therese Hildorsson
010-56 863 03
0730-861420
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST inom Polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
Polisförbundet Hanna Englén
010-56 678 64
ST Staffan Eskilsson
070-5810873