OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken och flexibel doer som kan lyfta blicken och se helheten? Om ja, sök jobbet nu!
Om oss
Stab Vårdstöd och Teknik är en central stabsfunktion inom Karolinska Universitetssjukhuset. Staben består av sex verksamhetsområden, där samtliga arbetar nära vården i syfte att stötta kärnverksamheten med att leverera Karolinskas vårduppdrag till högsta kvalitet. Just förståelsen för och närheten till vårdverksamhetens vardag är en framgångsfaktor för hela staben. Stab Vårdstöd och Teknik ansvarar för flera av Universitetssjukhuset centrala områden som medicinteknisk utrustning, IT-utveckling och IT-drift, fastighetsutveckling, FM- och servicetjänster samt kundtjänst och administration.
Avdelning Extern Kundtjänst är en del av verksamhetsområde Kundtjänst och Administration. Extern Kundtjänsten innefattar Centralkassa, Information och Vårdforum – alla tre med verksamheter i både Huddinge och Solna. Samtliga är servicefunktioner som vänder sig i första hand till patienter, anhöriga och allmänheten men även till medarbetarna på Karolinska. Vi arbetar utifrån Karolinskas värdegrund: ansvar, medmänsklighet och helhetssyn.
Om tjänsten
Vi är en del av Karolinska Universitetssjukhusets ansikte utåt. Just nu har vi behov av en serviceminded medarbetare som kan jobba på Centralkassa. Centralkassans uppdrag är att ankomstregistrering och ta betalt och även efterregistreringar av öppenvårdsbesök. Vi har 6 centralkassor, 2 i Huddinge och 4 i Solna.
Vi söker
Vi söker dig som brinner för gott bemötande och service med fokus på rättssäker ärendehantering. Du är lösningsorienterad och försöker hela tiden förbättra arbetet och utveckla verksamheten. Du använder resurser kostnadseffektivt för att nå önskad effekt. Du har ett genuint intresse för människor och verksamheten. Du kan arbeta självständigt utifrån uppsatta mål och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har ett holistiskt perspektiv där ansvar, medmänsklighet och helhetssyn är en självklarhet.
Vi lägger för denna befattning stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Krav:
- Du ska ha minst gymnasieexamen inom ett av följande program: hotell och restaurang, handel, ekonomi, juridik, administration eller annat program/motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant utifrån befattningsbeskrivningen.
- Du ska känna dig väl förtrogen med arbete på digitala plattformar och vara en fena på Office365 samt webbaserade administrationsverktyg/systemstöd.
- Goda kommunikationsförmågor i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Erfarenhet av att kunna tolka och tillämpa regelverket gällande exempelvis offentlig och sekretess, regelverket för patientavgifter, patientdatalagen, osv.
- Har erfarenhet inom serviceyrket.
Meriterande:
- Erfarenhet av att arbeta inom patientnära verksamhet samt ha kunskap om vård i ett större landsting.
- Språkfärdighet i andra språk utöver svenska och engelska.
Om rekryteringsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. CV
2. Personligt brev
Läs mer om rekryteringsprocessen HÄR.
Vi på Karolinska vill generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! För att lyckas med det så behöver våra verksamheter också professionella stödfunktioner.
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.