OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta på en välkomnande och trevlig arbetsplats med stor variation i arbetsuppgifterna? Nu har du chansen att arbeta som administratör där du kommer att vara chefsstöd mot avdelningen Bistånd och Hälsa (Vård och omsorgsförvaltningen), samt vara med och driva utvecklingsprocesser inom de olika områdena. Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång! Din fysiska arbetsplats kommer att vara i PartilleRehabs Reception i Forellen, där du också blir delaktig i den nyöppnade Informationen.
Uppdraget omfattar nedan övergripande områden;
• Administrativt chefsstöd:
Du är ett administrativt chefsstöd till enhetscheferna inom avdelningen Bistånd och Hälsa som innefattar fem enheter. I arbetsuppgifterna ingår det att arbeta med fakturering, beställningar, utskick och posthantering. Du jobbar också med personaladministration såsom anställningsavtal, schemaläggning, introduktion av nyanställningar och olika former av avtal. Du är även ett digitalt och tekniskt stöd mot personal inom Bistånd och Hälsa.
• Administrativt verksamhetsstöd:
En återkommande arbetsuppgift under dagen är att bistå vårdplaneringsteamet med inskrivningar och bokningar i journalsystemet SAMSA.
• Samordning kring huset Forellen:
Via Informationen vid Forellens Entré tar du emot paket och leveranser och meddelar berörda verksamheter och slussar personer rätt i huset. Från och med i höst kommer du att bemanna Informationen på förmiddagarna.
Du hanterar husets interna och externa kontakter som t.ex. drift, teknik, nycklar och bilpark i samråd med husansvarig. För dig är det lika självklart att se till att våra konferensrum är presentabla, som att bilbokningssystemet fungerar för all vår personal.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Förutom att du har dokumenterade kunskaper inom det administrativa är du van att arbeta i olika typer av program, känner dig bekväm inom IT men också är praktisk lagd. Körkort B är ett krav.
Har du tidigare arbetat i Proceedo och Heroma är detta meriterande. Likaså är det meriterande att du har arbetat inom en kommun och/eller om du har erfarenhet av arbete i reception, kassa/disk/informationspunkt.
Som person har du förmågan att samordna, organisera och prioritera i arbetet på ett effektivt sätt och du behåller lugnet även om du har mycket att göra. Du är initiativtagande, noggrann och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och arbetsuppgifter där du varierar mellan praktiska och administrativa uppgifter. Du är serviceminded, tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Rollen kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Intervjuer kommer att hållas den 26 och 29 augusti.
Vid erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Casselblad
031-7929640
Kathy Olausson
031-792 9891
Enhetschef Kerstin Casselblad
031-7929640
Furulunds äldreboende Kathy Olausson
031-792 9891
Administrativ chef Gerd Strandén
031-7921292
Nås genom kommunens växel
031-792 10 00
Chef Anna Holstmark
0317929951
Vision
031 792 1000
Kommunal
031 792 1000
Verksamhetschef Cai Berggren
031-792 98 34