OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Precis som titeln säger så är vi nu på jakt efter en självgående, noggrann och driven ekonomiassistent. Vi söker dig som antingen är i början av din karriär eller som har några års erfarenhet och söker nästa utmaning. Vill du vara med och göra skillnad för människors hälsa samtidigt som ni jobbar mot en mer hållbar framtid? Skicka då in din ansökan redan idag! Urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Vår kund säljer och marknadsför medicintekniska produkter såsom ortopediska implantat, kirurgiska och ortopediska instrument och utrustning, samt förbrukningsmaterial, till svensk sjukvård.
Kunden säljer över 11.000 höfter på ett år och är marknadsledande inom ortopedisk ledersättningskirurgi - främst höftimplantat, men säljer även knä- och axelimplantat. Dess kunder finns inom svensk ortopedkirurgisk verksamhet på sjukhus och andra vårdinrättningar och inom offentlig och privat regi.
Hos vår kund får du möjligheten till att arbeta i en liten, flexibel och framgångsrik svensk organisation, men även del i en ”större”, välmående och långsiktig privatägd koncern.
Företaget är ISO-certifierat för kvalitet och miljö och de följer en strikt integritetspolicy för att skydda deras kunders personuppgifter.
#
Du erbjuds
* En fot in i ett trevligt företag med hållbara värderingar och hög trivsel
* Stor möjlighet att påverka och utveckla den svenska organisationen då alla medarbetare är viktiga och gör skillnad
* Att utvecklas professionellt och kunskapsmässigt
* En möjlighet att vara med och bidra till människors bättre hälsa genom att sälja fantastiska produkter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av ett litet team där dina primära arbetsuppgifter kommer bestå av:
* Inköpsfakturor
* Reseräkningar
* Bokföring
* Påminnelsehantering
* In och utbetalningar
* Skatter och avgifter
* Bokslut och analys
Utöver detta kommer du tillsammans med ditt team att stötta upp era kollegora med frågor som rör ekonomi, försäljning, inköp, uppföljning av leverantörer och kostnader, och uppföljning av avdelningens hållbarhetsmål.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har tidigare yrkeserfarenhet av liknande ekonomiarbete
- Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i Excel
#
Som person ser vi att du självgående, noggrann och driven. Du jobbar bra i team och hjälper gärna dina kollegor när det behövs. Du är prestigelös, ser vad som behövs göras och motiveras av att ha många bollar i luften.
Information om urvalsprocessen:
Vi kommer under processens gång att skicka ut ett Personlighets- och problemlösningstest (ca 40 + 12 minuter).
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Åkersberga
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer längre fram i processen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231