OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Precis som titeln säger så är vi nu på jakt efter en självgående, noggrann och driven ekonomiassistent som tycker det är extra kul med leverantörsreskontra! Förutom din tidigare erfarenhet så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om detta fångat ditt intresse och låter som något för dig, skicka då in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en av Europas största bilkedjor och har idag cirka 5 000 medarbetare som finns på drygt 150 olika kontor och anläggningar i Europa. På deras arbetsplatser har de stor bredd avseende bakgrund och tillsammans talar de över 30 språk.
Vår kund är övertygad om att en arbetsplats som utgörs av medarbetare med olika erfarenhet, kunskap och bakgrund har positiva effekter på såväl arbetsmiljön som företagets lönsamhet. Därav är respekt ett av deras ledord och de lägger stor vikt vid att ha en inkluderande arbetsplats där alla tar plats. Utöver respekt så är även kompetens och engagemang värderingar som genomsyrar företaget
”När du som medarbetare växer, då växer också vi som företag” är ord som de arbetar efter. De vill hjälpa sina medarbetare att utvecklas i sin karriär och att man ska få arbeta med de arbetsuppgifter som man trivs bäst med.
De arbetar därför med situationsanpassat ledarskap, vilket innebär att deras ledare ska bemöta och coacha sina medarbetare utifrån varje individuell situation och roll.
Du erbjuds
* En trevlig arbetsplats där man värnar om sina anställda
* En arbetsplats med utvecklings möjligheter
* En arbetsplats som vill se dig lyckas
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra leverantörsreskontra-teamet som idag består av härliga kollegor med varierande personligheter och kunskaper. Ni jobbar tillsammans med verksamhetsredovisning gentemot de olika bolagen inom koncernen.
Du kommer bland annat att arbeta med :
* Påminnelsehantering
* Säker ställa att leverantörer betalas i tid
* Kreditfakturor
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har tidigare yrkeserfarenhet av liknande ekonomiarbete
- Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i Excel
- Har goda kunskaper om finansiella flöden
Det är även meriterande:
* Om du har tidigare erfarenhet av Palette, Kobra eller liknande system.
* Förstår norska
Som person ser vi att du självgående, noggrann och driven. Du jobbar bra i team och hjälper gärna dina kollegor när det behövs. Du är prestigelös och är inte rädd för att ställa en fråga om det är något du inte förstår. Du ser vad som behövs göras och motiveras av att ha många bollar i luften.
Vi vill att du tillsammans med ditt CV skickar in en tydlig motivering till varför du sökt denna tjänst.
Information om urvalsprocessen:
Vi kommer under processens gång att skicka ut ett Personlighets- och problemlösningstest (ca 40 + 12 minuter).
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Solna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer längre fram i processen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231