En driven ekonomiassistent till en av Europas största bilkedjor

En driven ekonomiassistent till en av Europas största bilkedjor

Arbetsbeskrivning

Precis som titeln säger så är vi nu på jakt efter en driven, noggrann och självgående ekonomiassistent som tycker det är extra kul med leverantörsreskontra! Förutom din tidigare erfarenhet så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om detta fångat ditt intresse och låter som något för dig, skicka då in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent hos Bilia kommer du att tillhöra leverantörsreskontrateamet som idag består av härliga kollegor med varierande personligheter och kunskaper. Ni jobbar tillsammans med verksamhetsredovisning gentemot de olika bolagen inom koncernen.

Bilia är en av Europas största bilkedjor och har idag cirka 5 000 medarbetare som arbetar på över 160 olika kontor och anläggningar i Europa. På deras arbetsplatser finns en stor bredd avseende bakgrund, och tillsammans talar de över 30 olika språk.

Bilia är övertygad om att en arbetsplats som utgörs av medarbetare med olika erfarenhet, kunskap och bakgrund har positiva effekter på såväl arbetsmiljön som företagets lönsamhet. Därav är respekt ett av deras ledord och de lägger stor vikt vid att ha en inkluderande arbetsplats där alla tar plats. Utöver respekt så är även kompetens och engagemang värderingar som genomsyrar företaget

”När du som medarbetare växer, då växer också vi som företag” är ord som Bilia arbetar efter. De vill hjälpa sina medarbetare att utvecklas i sin karriär och att man ska få arbeta med de arbetsuppgifter som man trivs bäst med. Bilia arbetar därför med situationsanpassat ledarskap, vilket innebär att deras ledare ska bemöta och coacha sina medarbetare utifrån varje individuell situation och roll.

Du erbjuds
- En trevlig arbetsplats där man värnar om sina anställda
- En arbetsplats med utvecklings möjligheter
- En arbetsplats som vill se dig lyckas

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Påminnelsehantering
* Säker ställa att leverantörer betalas i tid
* Kreditfakturor
* Utskick av leverantörsfakturor


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har tidigare yrkeserfarenhet av liknande ekonomiarbete
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i Excel
- Har goda kunskaper om finansiella flöden samt tidigare suttit med stora ekonomiska flöden
- Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av Medius och Unit4 eller liknande system.
- Förstår norska

Som person ser vi att du självgående, noggrann och driven. Du jobbar bra i team och hjälper gärna dina kollegor när det behövs. Du är prestigelös och är inte rädd för att ställa en fråga om det är något du inte förstår. Du ser vad som behövs göras och motiveras av att ha många bollar i luften.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bilias historia sträcker sig så långt bak som till 1920-talet. Idag är de en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Bilia erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige.

Läs mer om Bilia på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024