OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till en skola där alla barn och elever får lika rätt till god utbildning i en trygg miljö? Skolinspektionen söker en driven kommunikatör med inriktning mot event till kommunikationssekretariatet vid huvudkontoret i Stockholm.
Skolinspektionen arbetar med tillsyn och kvalitetsgranskning av skolor, utreder anmälningar samt prövar tillstånd för fristående skolor. Skolinspektionen är regionalt organiserad med avdelningar i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå. Myndighetsledning och centrala stödfunktioner är placerade i Stockholm.
Kommunikationssekretariatet
Kommunikationssekretariatet består av ca åtta personer. Vi arbetar med kvalificerat kommunikationsstöd till ledning, chefer och medarbetare, gentemot interna och externa målgrupper. Vårt uppdrag är att stärka bilden av myndigheten och tillhandahålla och driva effektiva kanaler för kommunikation. Sekretariatets chef sitter i myndighetens ledningsgrupp.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att vara både strategiska och operativa. Ditt huvudsakliga arbete kommer att vara arbete med planering och genomförande av Skolinspektionens workshops, seminarier, arrangemang och konferenser. Du kommer också att arbeta brett med kommunikationsstöd till verksamheten. Det innefattar t.ex. att målgruppsanpassa den kunskap myndigheten tar fram i form av rapporter samt att analysera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser.
Vi söker en person som:
• agerar självständigt, tar egna initiativ
• har god samarbetsförmåga, gott omdöme och hög servicegrad
• är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidsplaner
• är bra på att skapa förtroende och goda relationer både internt och externt
• är nyfiken på utveckling inom kommunikationsområdet, särskilt event
Kvalifikationskrav:
• akademisk utbildning inom kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som Skolinspektionen bedömer vara relevant
• minst tre års dokumenterad erfarenhet av att genomföra möten och arrangemang, från planering, operativt genomförande till uppföljning
• aktuell och uppdaterad kunskap om genomförande av olika typer av mindre och större möten i fysisk, digital eller hybridform
• efterenhet av projektledning
• erfarenhet av strategiskt kommunikationsstöd till ledning, chefer och medarbetare
• mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt
Det är meriterande med:
• erfarenhet av kommunikationsarbete i statlig myndighet eller större organisation
• erfarenhet av webb, (gärna Epi-server) digitala och sociala kanaler
• erfarenhet av att kravställa gentemot leverantörer
Dina personliga egenskaper, förmågor och motivation kommer att tillmätas stor vikt.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidare anställning. Omfattningen är heltid. Startdatum är snarast möjligt enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast på den 27 februari, 2022. Ansökan har dnr 2022: 1642.
Frågor
För frågor om tjänstens innehåll: Jesper Wadensjö, chef kommunikationssekretariatet, 0723-793450.
Rekryteringsprocess: Marjut Thelin, HR-partner, tfn 072 987 4629.
Fackliga företrädare: Robert Östberg, OFR och Birger Österberg, Saco-S, båda nås via växeln 08-586 080 00.
I denna rekrytering har Skolinspektionen redan tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.