En driven och erfaren Säljare till Upplands Stängsel AB

En driven och erfaren Säljare till Upplands Stängsel AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Upplands Stängsel (https://www.upplandsstangsel.se/) AB startades år 2004 och är en fristående leverantör & montör av flera olika säkerhetsprodukter samt områdesskydd. Företaget levererar och/eller monterar allt från villastängsel till komplexa lösningar för stora industrier. Vi utför uppdrag i hela Sverige men har, som namnet antyder, Uppland som bas.

Om tjänsten

Som säljare har du det övergripande ansvaret för att bearbeta befintliga och nya kunder inom sitt geografiska ansvarsområde. Ditt uppdrag är att ta reda på och förstå kundens behov för att kunna erbjuda en lämplig kombination av våra tjänster. Ett nära samarbete med arbetsledare och montörer är en nyckel till framgång. Efter underskrivet kontrakt ansvarar säljaren för att lämna över projektet till projekt/produktionsorganisationen. Säljaren har fortsatt huvudansvar för kunden och kundnöjdheten vilket innebär att ansvaret för uppföljning av projektet efter det att det slutförts.

Du leder och håller samman interna resurser i samarbetet med kunden och i arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:

- Utveckla kundplaner.
- Leda och samordna försäljning- marknadsaktiviteter.
- Budgetera försäljningsvolymer för både nyförsäljning och utveckling av befintliga kunder.
- Identifiera kundbehov och upprätta behovsanalyser.
- Beräkna, dokumentera och presentera affärsförslag.


Kvalifikation: Du har flera års dokumenterad erfarenhet av komplex försäljning med långa säljprocesser och komplexa leveranser. Du har stor förståelse för hur affärsmodeller drivs, deras processer, utmaningar och hur de skapar sin lönsamhet.

- God förmåga att läsa och förstå skrivna texter, t.ex. avtal samt formulera överenskommelser och meddelanden i skrift.
- Behärska Svenska och medelgod Engelska.
- Behärska Officepaketet, allmän datorvana.
- Tidigare erfarenhet av byggrelaterad försäljning.
- Bevisad förmåga att etablera förtroendefulla relationer på kort tid och kunna förhandla priser och villkor, att hitta lösningar och kompromisser som inte gör avkall på lönsamheten.
- Erfarenhet av att tjänsteförsäljning som adderar värde till kundens affär.
- Kunna bygga relationer med kunder, medarbetare och kollegor.
- Körkort för personbil är ett krav.
- Gymnasieutbildning är ett krav.


Personliga egenskaper

- Du är vetgirig, analytisk, snabbtänkt, initiativtagande och har lätt att komma på alternativa sätt att lösa problem och frågeställningar.
- Du är driven, strukturerad, noggrann och självgående.
- Din sociala och kommunikativa förmåga är väl utvecklad och du har lätt för att samarbeta med olika personligheter på olika nivåer.


Omfattning

Tillsvidare

Heltid

Fast lön

Tjänsten kommer att tillsättas omgående så snart vi hittat rätt kandidat så skicka in din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekrytering Stockholm Byrå AB som är ett av landets mest erfarna rekryteringsbyrå idag och arbetar rikstäckande från Hk Stockholm Globen business Tower. Vi erbjuder mindre till större företag en ökad kompetens och produktion genom kostnadseffektiva rekryteringslösningar och professionella processer.

Ledord för Rekrytering Stockholm Byrå AB är: "MÄNNISKAN FRAMFÖR ALLT"

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Hellström

Tobias Bernström

Sofie

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RekryteringStockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2020
  • Ansök senast: 2 juli 2020

Besöksadress

Arenavägen 41, Stockholm
None

Postadress

Arenavägen 41
Stockholm, 12177

Liknande jobb


23 december 2024