OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Det har vi gjort under många år, och vi vill fortsätta verka för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende också i framtiden.
Vi söker nu en nationell medlemsstrateg med driv, idéer och genomförandeförmåga. Som medlemsstrateg kommer du att vara en nyckelperson i vårt fortsatta strategiska medlemsutvecklingsarbete. Vi behöver utveckla våra säljmodeller och kanaler för att få fler medlemmar och för att få fler att stanna kvar i medlemskap. Du kommer att få stora möjligheter att påverka förbundets fortsätta digitaliseringsarbete av våra medlemsprocesser.
Som medlemsstrateg har du ett samordnande och strategiskt ansvar för att utveckla förbundets medlemsrekrytering, delar av medlemskommunikationen och lojalitetsarbetet. Du kommer också att leda nätverk och tvärgrupper som hanterar olika delar av medlemsprocesserna. Du leder arbetet med verksamhetsplanering på nationell nivå. Som medlemsstrateg har du också ansvar för uppföljning och analys av förbundets medlemsstatistik och rapportering av densamma till förbundsstyrelse m fl. Du kommer också att ingå i vårt nationella verksamhetsråd för medlemsutveckling som består av ansvariga chefer för medlemsutveckling i våra 9 regioner.
Våra medlemmar och hyresgäster är viktigast av allt. Vi är en framgångsrik medlemsorganisation och vi arbetar ständigt med att utveckla innehållet i vårt medlemskap så att det skapar mening och värde för våra medlemmar. Precis som de flesta medlemsorganisationer vill vi förena professionellt kundprocesstänkande med medlemorganisationens icke vinstdrivande medlemsarbete.
Medlemsenheten har också nationellt samordningsansvar för utvecklingen av vår medlemsservice. Våra nationella enheter medlemscenter och medlemsrådgivning ingår i enheten. Inom enheten finns också vårt eget bolag HGF Plus som arbetar med att utveckla attraktiva medlemsförmåner som skapar värde för våra medlemmar. Enheten rymmer även vår nationella växel, förbundsgemensamma upphandlingsverksamhet och internservice.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund inom marknadsföring, sälj och/eller kommunikations- och kundprocesser. Du har sannolikt arbetat många år inom strategisk säljverksamhet, som försäljningschef ed och du har varit delaktig i utveckling av säljprocesser och marknadskommunikation. Vi vill att du som person är nyfiken, öppen i sinnet och gillar att samarbeta.
Ansökan
Är du den vi letar efter kan vi erbjuda ett intressant arbete med varierande arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor och förmåner. Vi sitter på Norrlandsgatan i Stockholm men några av dina blivande arbetskamrater arbetar på något av regionkontoren runt om i landet.
Hyresgästföreningen strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där alla ges lika möjligheter oavsett kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan senast den 25 augusti.
Kontaktpersoner är Gunilla Thorin, chef Medlemsenheten, 0730-78 76 00 och Stina Touma, SACO 072-5350560
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282