En ekonom till enheten för ekonomistyrning

Arbetsbeskrivning

Ekonomiavdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor. Där ingår enheten för ekonomi­styrning, som har till uppdrag att stödja budget­ansvariga chefer inom myndigheten med budget-, uppföljnings- samt analysarbete. Enheten är indelad i två geografiska sektioner: nordöst och sydväst, med ca 20 medarbetare var. Vi söker nu två ekonomer, en till varje sektion. Placerings­orterna är Linköping respektive Växjö. Ekonomen med placering i Linköping ska i första hand stödja arbets­marknads­område Norrköping medan ekonomen med placering i Växjö i första hand ska stödja arbets­marknads­områdena Växjö och Ljungby. De budgetansvariga cheferna i de områdena disponerar totalt ca 1,1 miljarder kronor ur stats­budgeten, mestadels bestående av medel för de arbets­marknads­politiska programmen.Arbetsuppgifter Som ekonom i de geografiska sektionerna inom enheten för ekonomi­styrning arbetar du i nära kontakt med de budget­ansvariga chefer som finns i dina Arbets­marknads­områden. Tjänsten är en expert­funktion och ett stöd för deras besluts­fattande inom ramen för myndighetens uppdrag. Stödet omfattar förslag till medels­fördelning mellan arbets­förmedlingar, budget­planering, uppföljning, analys och övriga frågor som inryms i begreppet ekonomi­styrning samt kontroll av utfall och löpande korrigeringar m.m. Tjänsten medför regelbundna tjänste­resor för att besöka de budgetansvariga lokalt Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole­utbildning med ekonomisk inriktning eller vad vi bedömer som motsvarande kompetens. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av budget­arbete, gärna inom stats­förvaltningen. Annan erfarenhet av arbete inom stats­förvaltningen är också en merit. Goda kunskaper i MS Excel är en förutsättning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Personliga förmågor som värderas högt är god numerisk analytisk förmåga och noggrannhet. Vidare ska du ha lätt för att samarbeta, vara flexibel och snabbt kunna ställa om efter förändrade direktiv. Eftersom resultatet av arbetet är beroende av en väl fungerande kommunikation med de budgetansvariga chefer som du stödjer är det särskilt viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift och att du på ett pedagogiskt sätt kan förklara ekonomiska sammanhang. Arbetet bedrivs på skild ort från din chef och från merparten av dina kollegor, varför det är även är viktigt att du är självgående. Du behöver själv kunna strukturera ditt arbete och ta nödvändiga initiativ för att fullgöra uppdraget. Övrigt Tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde den 1 november 2009. Ansökan Du är välkommen med din ansökan senast den 4 september 2009. Du ansöker genom att följa länken nedan fyll i formuläret samt bifoga ditt CV och personligt brev där du anger vilken ort du är intresserad av.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 20 augusti 2009
  • Ansök senast: 4 september 2009

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


21 november 2024