OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår framgångsrika kund efterfrågar en ekonomiassistent med inriktning kundreskontra. I det här uppdraget kommer du arbeta på kundens huvudkontor i Solna. Uppdraget är initialt på 12 månader, men det finns stora möjligheter till förlängning eller anställning hos kunden.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå utav att vara ansvarig för kundreskontrahanteringen med ditt team. Du kommer även sköta faktureringen, kreditberedningen, avstämningar, inkassohantering samt påminnelse- och kravhantering.
Krav
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
• Vår kund vill gärna att du antigen är en nyexaminerad ekonom med erfarenhet utav ekonomirelaterat arbete under din studietid eller alternativt att du är en erfaren ekonomiassistent.
Meriterande
För kunden är det meriterande om du har erfarenhet av att jobba på ett SSC, om du har arbetat i stora ekonomiska flöden samt om du har insikter i Agresso.
Egenskaper
• Du bör vara serviceinriktad samt tycka om att jobba i team.
• Du är hjälpsam med dina kollegor och har lätt för att bidra till ett bra samarbete samt för att skapa en god stämning i teamet.
• Det är viktigt att du är noggrann, ambitiös samt strukturerad som person.
Tillträde och ansökan
Startdatum: februari/ mars
Uppdragslängd: 12 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning
Sista ansökningsdag: ASAP
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.