OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framtiden söker en skicklig säljare Nu söker Framtiden dig som vill arbeta hos vår kund med både nyförsäljning och bearbetning av befintliga kunder. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vår kund är ett ledande globalt företag inom IT service management. Företagets styrka är att på flera språk leverera avancerade supporttjänster genom sina unika SPOC-modell (single-point-of-contact). Sin leveransmodell maximerar tillgängligheten för kundens IT-miljö vilket leder till ökad användarnöjdhet och förbättrad ROI av IT-investering. I Sverige arbetar företaget mestadels med outsourcing av support och drift, både från företagets egna servicedesk och på plats hos företagets kunder. Företaget är också stora inom uthyrning av IT-konsulter och verksamhetsutveckling inom IT Service Management och ITIL samt kundnöjdhetsmätningar. Arbetsuppgifter och omfattning: I rollen som säljare ansvarar du för din egen kundstock och budget. Du bedriver ditt försäljningsarbete självständigt, både gällande nyförsäljning samt bearbetning av befintliga kunder. Skallkrav: 1. 2 års erfarenhet av försäljning - Kunden behöver en person som kan leverera snabbt och därför är det ett krav med 2 års erfarenhet av försäljning. Det kan vara allt ifrån Tele Marketing till mer komplexförsäljning, men helst ser vi att du som söker har erfarenhet ifrån bemanningsbranschen, IT eller annan teknisk inriktning. 2. Körkort - I arbetet kommer du att åka runt i storstockholm och besöka företagets kunder. Meriterande krav: 1. Högskoleutbildning - Helst ekonomisk, alltid bra inom försäljning. 2. IT/teknik - Eftersom många av kundens tjänster är inom IT, så är det ett plus. Men samtidigt har vår kund uttryckt att det går relativt snabbt att sätta sig in i det. Personliga egenskaper: Kandidaten ska vara resultatorienterad, affärsorienterad, driven, flexibel och socialt begåvad. Företaget har tre nyckelord som genomsyrar företagskulturen: Skicklighet - Både i kompetens och utförande. Arbetet är alltid framåtsträvande och söker nya lösningar. Pålitlighet - Ses som en grundsten för starka relationer med företagets kunder och inom företaget. Genom pålitlighet byggs förtroende och skapar trygghet för företagets kunder. Engagerad - Bygger på viljan att lyckas snarare än av rädsla att misslyckas. Du är positiv, intresserad och ser möjligheter i alla situationer. Engagemang handlar också om att bry sig om och ha en nyfikenhet att vilja förstå och lära. Arbetstider och anställningsform: 08:00-17:00. Lön: Fast lön + rörlig lön Kommun: Stockholms stad Tillträde: Från mitten av januari Ansökan senast: 2009-01-12 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? För att söka denna tjänst gå in på vår hemsida www.framab.se och registrera dig. Genom att registrera dig så kommer du kontinuerligt att få spännande jobberbjudanden via e-post. Kontaktperson: Krister Eklund, personalansvarig.