En IT-samordnare till Göteborg, visstid EBM A-2016/0383

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.

Under de kommande åren genomför Ekobrottsmyndigheten en särskild satsning på att förbättra IT-stöden så att de stöder vårt arbetssätt och våra särskilda måltyper. Som en del av denna satsning söker vi nu en IT-samordnare till vårt kontor i Göteborg.

I dina arbetsuppgifter ingår att ge IT-support till medarbetarna genom t.ex. felsökning, installation och uppdatering av IT-utrustning. Du kommer att ingå i ett nätverk med IT-samordnare och IT-administratörer från den operativa verksamheten och vid behov även vara behjälplig med IT-support i den operativa verksamheten. Vissa resor kan förekomma i arbetet.
Vår IT-miljö är baserad på Microsoft-produkter och en stor del av ditt arbete kommer att handla om administration som är kopplad till drift och förvaltning, t.ex. inköp av utrustning, licenshantering och administration av behörigheter. Du kommer att ha vissa egna ansvarsområden, t.ex. att hantera beställningar och support av myndighetens mobiltelefoner, men också ingå i olika arbetsgrupper och projekt där du t.ex. stöttar med dokumentation. I ditt arbete ingår också att skriva manualer och hålla i vissa interna utbildningar.
Du förväntas bidra i det pågående utvecklingsarbetet inom huvudkontoret och kan vid arbetstoppar komma att behöva hjälpa till med andra delar av verksamhet.

Kvalifikationer
• Fullgjord gymnasieutbildning
• Goda kunskaper om Active Directory, Windows, datanätverk, pc-hårdvara, skrivarhantering, videokonferens och Office-programmen
• Minst tre års erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support (det är meriterande om denna erfarenhet är från statlig myndighet)
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet från rättsväsendet, primärt Åklagarmyndigheten eller polisen.

Egenskaper
Arbetet förutsätter att du är flexibel, initiativtagande och prestigelös. Du är engagerad i ditt arbete och van vid att skapa struktur samt ordning och reda. Eftersom IT-supporten är en stödfunktion förutsätter vi att du är serviceinriktad och en god problemlösare även under tidspress.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och säkerhetsgranskning med registerkontroll kommer att ske.
Tjänsten är en allmän visstidsanställning om sex månader. Placering är vid kontoret i Göteborg. Tillträde snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ekobrottsmyndigheten strävar aktivt att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.

Information om anställningen lämnas av IT-chef Johan Nordh tfn 010-562 90 62 och personalhandläggare Åsa Pyka tfn 010-562 96 46. Fackliga företrädare är för Saco Henrik Lundin tfn -010-562 91 72, för ST Robert Nuse tfn 010-562 90 56 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.

Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast den 2016-06-20

Kontaktpersoner på detta företaget

noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Johanna Öhgren

Sammanfattning

Besöksadress

Fleminggatan 14
None

Postadress

Box 22098
Stockholm, 10422

Liknande jobb


25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024