OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En receptionsansvarig Om myndigheten Polismyndigheten har sedan den 1 januari 2005 en förnyad organisation.Genom samverkan och delaktighet har vi format en organisation där helhetssyn, ökad rörlighet, flexibilitet och integrering av verksamheter är av central betydelse.Utvecklingen har syftat till en förändring av polisarbetet och en förnyelse av polisens roll.Verksamheten bedrivs numera i huvudsak samlad inom en operativ avdelning med de tre verksamhetsgrenarna; Brottförebyggande, Brottsutredning och Extern Service samt en Kriminalunderrättelsetjänst (KUT) och en Operativ planeringsenhet (OPE).Dessutom finns inom myndigheten en enhet för planering, uppföljning och analys samt en enhet för stöd och utveckling.Organisatoriskt kommer du att vara direkt underställd chefen för Extern Service, vilket också innebär att du ingår i verksamhetsgrenens ledningsgrupp.Arbetsuppgifter Som receptionsansvarig ansvarar du för att planera, utveckla och leda arbetet i polishusets reception som är öppen samtliga vardagar och vissa kvällar i veckan.Du ser till att receptionen är bemannad efter verksamhetens behov samt planerar för övriga arbetsuppgifter som receptionsteamet utför.I det dagliga arbetet kommer du att samverka med övriga chefer för att på bästa sätt planera de resurser som finns.Receptionsteamen ska kännetecknas av stor flexibilitet och god serviceanda.Du är själv en del av teamet samtidigt som du är receptionsansvarig.Du har personalansvar vilket bl.a. innebär att genomföra arbetsplatsträffar, hålla utvecklingssamtal och lönesamtal samt ha visst arbetsmiljöansvar. Kvalifikationer Vi söker dig som har goda ledaregenskaper är serviceinriktad och har intresse för arbetsuppgiften.Du är i alla sammanhang en god och lojal arbetsgivarföreträdare med en helhetssyn på verksamheten som bidrar till myndighetens utveckling i form av bra service till medborgarna och en god arbetsmiljö.Du har god förmåga att kommunicera budskap och att samverka genom dialog med dina medarbetare, andra chefer och andra i myndigheten.Det är meriterande om du har erfarenhet av polismyndighetsarbete och har goda språkkunskaper.Upplysningar Vill du ha fler upplysningar om funktionen är du välkommen att kontakta chefen för Extern Service, Anki Sandgren tel.Övrigt Vi eftersträvar ökad mångfald på vår arbetsplats och välkomnar därför särskilt sökande med annan etnisk bakgrund.Anställningen är ett vikariat på 2 år.Ansökan Är du intresserad ska du sända din ansökan till Polismyndigheten i Jönköpings län, Personalenheten, Box 618, 551 18 Jönköping. Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, dina erfarenheter och kvalifikationer, varför du söker utlyst funktion och vad du själv kan tillföra verksamheten.Märk ansökan med diarienummer A- 713-5402/06.
Kontaktpersoner på detta företaget
stf Gruppchef Patrik Nilsson
010-566 78 33
ST inom Polisväsendet Staffan Eskilsson
070-5810873
Saco Tevfik Altonchi
010-566 75 15
vik. sektionschef Peter Åberg
010-5686312
070-5850776
vik bitr sektionschef Therese Hildorsson
010-56 863 03
0730-861420
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST inom Polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
Polisförbundet Hanna Englén
010-56 678 64
ST Staffan Eskilsson
070-5810873