OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Då en av våra medarbetare går i pension i maj söker nu Enheten Placeringar barn och ungdom en socialsekreterare för rekrytering av familjehem. Vår enhet ansvarar för stadigvarande placeringar för barn och unga i familjehem och i HVB-hem. Inom gruppen finns socialsekreterare med specialiserade roller bl.a. fyra rekryterare, fem familjehemssekreterare, två förstärkt stöd, tio barn och ungdomssekreterare, en samordnare. Vi har flera spännande utvecklingsområden utifrån verksamhetens behov på gång och söker dig som vill vara en del av den spännande utmaningen vi står inför.
Observera att urval och intervjuer sker löpande, och att tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än utsatt sista ansökningstid.
Välkommen till ett spännande och utvecklande arbete i ett trevligt gäng!
Arbetsuppgifter Som socialsekreterare rekrytering arbetar du med att informera om och söka nya familjehem samt att utbilda och utreda dem. Tjänsten som rekryterare är i hög grad ett utåtriktat arbete och innebär många kontakter med nya människor, enskilt och i grupp. Även kontakter med media för information om familjehemsuppdraget.
Du samverkar i enskilda ärenden med barnutredare och kollegor inom placeringsenheten. Du arbetar såväl självständigt som i team med både akuta och långsiktiga arbetsuppgifter.
I arbetet reser vi en del när vi gör hembesök hos blivande familjehem. Viss del av arbetet sker på obekväma arbetstider.
Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom med arbetserfarenhet inom socialtjänst. Du har god kännedom om barn och ungas behov och du har företrädesvis erfarenhet av myndighetsutövning rörande barn och unga. Det är önskvärt med kunskap om Procapita och BBIC. Det är meriterande med erfarenhet av familjehemsvård, särskilt rekrytering och utbildning av familjehem.
Variationen i arbetsuppgifterna gör att arbetet växlar från dag till dag, varför det är viktigt att du är flexibel i ditt arbetssätt. Du behöver även vara strukturerad och arbeta utifrån gällande rutiner och lagstiftning. Du är trygg i att arbeta självständigt och har lätt för och trivs med att samarbeta i team.
Eftersom resor ingår i arbetet måste du ha körkort för att arbeta hos oss.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor kan du höra av dig till Enhetschef Berit Johansson på telefon 060-19 11 09 alternativt till Socialsekreterare Jan Gerhardsen på telefon 060-19 29 61 eller Socialsekreterare Lena Wilson på telefon 060-19 26 83.
Facklig företrädare kontaktas via kommunens växel, 060-19 10 00.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi kräver utdrag ur belastningsregistret vid nyanställning.
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Sista ansökningsdag 2017-04-14 . Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Backström
060-19 19 89
Emma Flemström
060-503 303
Anita Ångström
060-50 33 27
Eva Leijon
060-19 10 94
Marika Öhlund
060-19 22 25
Berit Johansson
060-19 11 09
Eva Sundström
060-19 22 90
Marie Andersson
060-19 10 30, 070-347 49 76
Eva Leijon
060-19 10 00
Lena Johansson
060-19 10 85