OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du komma till jobbet och känna att du är en del av något stort? Där du jobbar med intressanta uppdrag, har bra kollegor och möjlighet att påverka din arbetsdag?
Inera är en kunskapsintensiv organisation som alltid är på väg in i framtiden! Vårt uppdrag är att ge regioner och kommuner digitala förutsättningar för att kunna förbättra och effektivisera sina verksamheter. Ineras driver projekt och förvaltning av system och tjänster inom e-hälsa och digital välfärd, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Det är där du kommer in! Möt livet i en organisation som har ett unikt uppdrag och bli en del av oss! Läs mer om oss på www.inera.se
Var med och ta chansen till denna unika möjlighet att få jobba hos oss som tjänstespecialist och få bli en del av ett härligt team som förvaltar och utvecklar en av Ineras främsta tjänster, Nationell Patientöversikt. Nationell patientöversikt gör det möjligt för vårdgivare att dela journalinformation med varandra, om patienten har gett sitt samtycke till det.
Vi kommer att ge dig ett omväxlande och dynamiskt arbete där du får en gedigen erfarenhet inom digitalisering och e-hälsa!
Beskrivning av rollen
Du kommer arbeta nära kund och användare med att realisera behov och nytta översatt till tjänstelösning. Det innebär ett aktivt e-hälsosamarbete med de som förvaltar tjänsterna inom vården samt med vårdsystemsleverantörer och myndigheter. I din roll ansvarar du för behovsanalys och kravanalys för funktionella och icke-funktionella krav samt regelverk.
Vi står nu i startgroparna att lägga in en extra växel för att möta upp mot framtidens behov och krav för tjänsten. Som tjänstespecialist blir du en brygga mellan verksamhet och teknik där du bidrar till tjänstens förvaltning liksom tjänstens långsiktiga strategi och utveckling. Du ingår i ett agilt team inom Inera som består av produktägare, ytterligare en tjänstespecialist, domänarkitekt, systemspecialister samt externa leverantörer.
Du kommer också att samverka med tjänstens applikationsförvaltare och även utföra viss acceptanstestning. I din roll kan även ingå att leda eller delta i utredningar kring tjänsterna.
Anslutning av tjänster till våra infrastrukturtjänster är en annan del av arbetsuppgifterna samt incident- och ändringshantering där du agerar 2-3:e linjens support och har direktkontakt med våra kunder.
Kompetens och erfarenhet
Du har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet och gärna då inom området e-Hälsa. Du har erfarenhet av att arbeta med agil tjänste- eller produktförvaltning och då specifikt behov- och kravanalys. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom området sammanhållen journalföring och patientdatalagen samt övergripande kunskap om e-hälsa. Du talar och skriver svenska obehindrat.
Egenskaper
Som person är du kund- och serviceorienterad och trivs med att ha många parallella aktiviteter på gång samtidigt. En positiv inställning är ett viktigt verktyg för att komma framåt men också att vara strukturerad, noggrann och resultatinriktad. Hög social kompetens är en viktig egenskap likväl som att vara en god kommunikatör då tjänsten innebär mycket samverkan med kunder och samarbetspartners och behöver därför kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
Som person ser vi att du är lyhörd, öppen och prestigelös med förmågan att bidra till ett gott arbetsklimat inom enheten. Du är resultat- och samarbetsorienterad och tar ansvar för ditt arbete Du är noggrann, uthållig och har förmåga att prioritera - även under hög arbetsbelastning. Du har en god analytisk och verbal förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Arbetets mångfald förutsätter också att du är flexibel och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du kommer ha stor frihet men vi kommer att kräva att du också tar ett stort ansvar.
Rollen är en heltidstjänst med start så snart som möjligt.
Välkommen till oss på Inera!
Frågor om tjänsten?
• Helena Ardehed – sektionschef, helena.ardehed@inera.se 073-143 66 98
• Josephine Modigh – Rekryterare, josephine.modig@inera.se 076-890 49 60
• Monica Rosén, fackliga frågor, monica.rosen@inera.se
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!
Du har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet och gärna då inom området e-Hälsa. Du har erfarenhet av att arbeta med agil tjänste- eller produktförvaltning och då specifikt behov- och kravanalys. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom området sammanhållen journalföring och patientdatalagen samt övergripande kunskap om e-hälsa. Du talar och skriver svenska obehindrat.