End to End Supply Chain Manager

End to End Supply Chain Manager

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation
Saft är världsledande inom forskning och utveckling samt tillverkning av högteknologiska batterier för industri-, kommunikations-, rymd- och försvarsapplikationer. Saft ägs sedan 2016 av Total-koncernen och har drygt 4,300 anställda vid 14 fabriker.

Vid Saft AB i Oskarshamn arbetar idag cirka 500 medarbetare. Här finns både en internationell produktutvecklingsavdelning samt delar av Saft-koncernens globala sälj- och marknadsavdelning. 99% av fabrikens tillverkning går på export. 2019 omsatte företaget drygt 1,3 miljarder kronor.

Safts produkter har en erkänd stark teknisk ställning på marknaden och varumärket är internationellt tongivande. Safts kunder finns över hela världen med tonvikt i Mellanöstern och Sydostasien där affärsrelationerna är långsiktiga. Läs gärna mer på www.saftbatteries.com.

Arbetsuppgifter

I rollen som End to End Supply Chain Manager har du det övergripande och samordnande ansvaret för våra processer inom supply chain. Efter undertecknat avtal lämnar våra internationella säljare över kundrelationen till vår kundservice som projektleder, administrerar och följer ordern från start till slutleverans. Kundservice samverkar under projektens gång med den interna produktionsplaneringen för att säkerställa rätt leverans i rätt tid. När så produkterna står klara tar vår internationella skeppningsfunktion vid och säkerställer en effektiv spedition till slutdestinationen hos kund. I din roll täcker ansvaret över tre funktioner – kundservice, intern logistik samt skeppning.

Våra produkter har en erkänd stark ställning på marknaden och Safts olika varumärken är tongivande inom vår bransch. I rollen är du mycket av företagets ansikte utåt och ska strategiskt verka för en kundservice i världsklass. Ditt uppdrag blir bland annat att stärka den administrativa digitaliseringen för att professionalisera relationen med kunden ytterligare och finna smartare arbetssätt.

Dina kontaktytor internt är stora och sträcker sig från sälj- och marknadsfunktionen via inköps- och R&D-avdelningen till produktionsorganisationen. Merparten av arbetet bedrivs tvärfunktionellt i projektbaserad form. Dagligen kommer du ha flertalet externa kontakter med våra kunder och från tid till annan även med leverantörer av bland annat transporter.

Under ett år hanterar vi cirka 5,000 unika kundordrar och leveranser sker till över 100 länder runt om i världen. 99% av vår verksamhet går på export. Våra kunder finns över hela världen men med tonvikt i Mellanöstern och Sydostasien där affärsrelationerna är långsiktiga.

I rollen har du tre direktrapporterande chefer och totalt cirka 30 medarbetare inom ditt ansvarsområde. Du rapporterar direkt till VD för Oskarshamns-fabriken och har plats i bolagets ledningsgrupp.

Bakgrund och egenskaper

Vi ser att du som söker har relevant akademisk examen inom logistik, ekonomi eller teknik. Vidare är det viktigt att du har mångårig erfarenhet av internationell producerande industri.

Internationella kund- och marknadskontakter är något som genuint intresserar dig och du gillar att göra affärer. Du har tidigare agerat i interkulturell affärsmiljö i chefsbefattning och vi ser det som meriterande om du har deltagit i ledningsgruppsarbete.

Personliga egenskaper som är viktiga för att lyckas i tjänsten är din förmåga att bygga respektfulla och långsiktiga relationer. Du är trygg i dig själv, lugn och faktabaserad med en stark drivkraft att utveckla hållbara arbetsprocesser och metoder. Du är en stark kommunikatör som förstår andras intressen och när du möter motstånd har du förmåga att arbeta dig fram till en gemensam lösning.

Vidare förutsätter vi att du aktivt ser till bolagets konkurrenskraft genom ditt engagemang i ledningsgruppen där du bidrar med helhetstänk och kundperspektiv.

Som person ser du värdet av att arbeta med digitala verktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet. Din nivå i engelska, såväl i tal som i skrift, är flytande. Du ska vidare uppskatta och ha möjligheter att resa i tjänsten samt uppskatta kulturella utbyten.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Jonas Österbo och nås på 0768-99 85 77 eller på jonas.osterbo@unikresurs.se

Selma Sabanovic och nås på 072 712 04 05 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2020
  • Ansök senast: 2 juli 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024