OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.
End User Support Specialist
Är du en tekniskt kunnig inom IT och en lösningsorienterad person? Tycker du om kundkontakt och att jobba nära slutanvändare? Vi söker en End User Support Specialist till vårt team på Epiroc IT.
På Epiroc IT tillhandahåller vi tekniken bakom innovationen och verktygen som möjliggör samarbete inom Epiroc. Vårt uppdrag är att driva och utveckla lösningar och tjänster som möjliggör organisationens tillväxt och lönsamhet. Funktionen verkar på global nivå för att säkerställa att organisationen har de verktyg som behövs för att bli framgångsrik.
Vi tror att vi är starkare tillsammans och att vi alla tillför unika färdigheter och kompetenser. Inom denna roll kommer du att tillhandahålla IT-support både på plats och på distans till Epiroc slutanvändare inom Norden.
Ditt team
I denna tjänst ingår du i ett team av innovativa kollegor som har målet att leverera bästa möjliga service. Tillsammans är vi engagerade i att säkra processer och rutiner, samt att ge bästa möjliga support för våra slutanvändare, vilket är en viktig del av verksamhetens framgång.
Vi är verksamma i Norden som omfattar Sverige, Finland och Norge. Teamet kommer i hög grad att vara självförsörjande, men med nära samarbete med närmsta chef samt med andra funktioner och regioner runt om i världen.
Ditt uppdrag
Som End User Support Specialist kommer du att tillhandahålla komplett support på plats och på distans till slutanvändare i alla deras IT-frågor, tjänster och ändringsförfrågningar. Ditt huvudsakliga uppdrag är att tillhandahålla 2nd line support på plats i Fagersta, samt stödja användare på distans på andra platser inom regionen.
Din profil
Vi söker dig med IT-bakgrund som har ett genuint intresse för IT. Vi lägger också stor vikt vid att våra teammedlemmar trivs med den kundkontakt och service som arbetet innebär.
Som person vet du hur du ska prioritera, och har en känsla av brådska när det behövs. Du hittar lösningar där andra kan se utmaningar och tycker om att tillhandahålla tjänster och bygga relationer med såväl verksamheten som slutanvändare. Du stöttar icke-tekniska slutanvändare på ett professionellt sätt och gör det lilla extra för att hitta lösningar. Med din analytiska förmåga trivs du när du löser problem i komplexa miljöer.
Du behöver en kandidatexamen i informationsteknologi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi arbetar med ITIL, därför är det meriterande om du har ett ITIL-certifikat eller motsvarande erfarenhet.
Du har minst ett års erfarenhet inom IT, till exempel felsökning av hårdvara och hantera/support av mobila och andra enheter, med tät kundkontakt. Du bör även ha erfarenhet av PC-hanteringsprogram, till exempel fjärrinstallation av programvara, fjärr-PC-support och re/imaging-datorer. Det är meriterande om du har erfarenhet av Altiris.
Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift är ett krav. Viss mån av resor krävs (upp till 20%) inom Norden, därför är körkort ett måste.
Placering och resor
Denna position är placerad i Fagersta, Sverige. Enstaka resor krävs.
Ansökan och kontakt
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev genom vår hemsida. Sista ansökningsdag är 2023-03-21.
För frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Alexandra Karlsson, Regional End User Support Manager Nordic, alexandra.karlsson@epiroc.com, +46 (0)19 670 7820
För frågor angående rekryteringsprocessen eller ansökan vänligen kontakta: Rekryteringsspecialist Nesrin Kaddoura, nesrin.kaddoura@epiroc.com