OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Energifabrikengruppen är en producent och distributör specialiserad på förnybara bränslen som medverkar aktivt i omställningen till ett hållbart och fossilfritt samhälle. Vi har en gedigen kunskap om bränslen, fordon, råvaror och klimatfrågor. Vi är en ägarledd koncern med starka värderingar som personlighet, ärlighet och enkelhet. Koncernen omsätter idag ca 1,5 miljarder kr och har starka tillväxtmål. Energifabrikens kontor finns i Linköping. Lund, Göteborg samt Fredrikstad i Norge. I Karlshamn finns dotterbolagen Vegoil och Ecobränsle. Till huvudkontoret i Linköping söker vi nu förstärkning till vår ekonomiavdelning.
Arbetsuppgifter
Vår ekonomiavdelning består idag av fyra personer och hanterar, förutom rena ekonomifrågor, även relevant kundsupport samt fungerar som administrativt säljarstöd. Denna tjänst innebär främst arbetsuppgifter kopplade till leverantörs- och kundreskontra samt löpande bokföring, vilket kan innefatta allt från fakturering till kunder och ankomstregistrering och kontering av leverantörsfakturor till hantering av in- och utbetalningar. Även arbetsuppgifter som momsredovisning och upprättande av månadsbokslut kan ingå i tjänsten. Vi jobbar med ständiga förbättringar av administrativa rutiner och du förväntas vara delaktig i det gemensamma utvecklingsarbetet så att ekonomiavdelningen kan stödja de förändringar som sker i ett företag med starka tillväxtmål.
Trots vår storlek i omsättning och tillväxt strävar vi efter att agera flexibelt och prestigelöst i vår organisation. Du kommer jobba nära dina kollegor och du behöver vara beredd att utföra övrigt arbete som förekommer i på avdelningen. Utifrån gruppens kompetens och intressen fördelas arbetsuppgifterna på bästa sätt vilket ger dig en möjlighet att påverka din egen arbetssituation.
Vem söker vi?
Vi söker dig som delar våra värderingar. Du gillar att ta eget ansvar och har förmåga att hålla ordning och prioritera mellan arbetsuppgifterna. Du trivs i en assisterande roll, har relevant utbildning och erfarenhet av liknande uppgifter. Du har en stor drivkraft som tar dig mot uppsatta mål och du kan kavla upp ärmarna när det behövs.
Du ska känna dig säker på arbetsuppgifter som löpande bokföring, leverantörsreskontra- och kundreskontrahantering i medelstort företag samt hantering av uppgifter till Skatteverket. Du bör även ha medverkat vid månadsbokslut och avstämningar. Har du tidigare jobbat med pyramid eller norsk bokföring är det meriterande.
Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete med trevliga kollegor i ett växande företag med starka ambitioner.
Vi vill ha din ansökan på mail så snart som möjligt, senast den 13e februari, vi läser dem löpande. Frågor besvaras av Maria Mattsson.