OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Nu söker vi en personlig assistent till en 26-årig kille med rörelsehinder. Han har pluggat på KTH, jobbar på stort tech-företag, och driver eget musikföretag. Han är positiv och utåtriktad, tycker om att umgås med vänner och älskar äventyr.
Om tjänsten:
Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 82,5% som innebär 2 dygnspass i veckan Kl 09 - 09.30 (väntetid mellan kl 01-09) Vardagar och helger.
Som personlig assistent innebär arbetsuppgifterna att vara kunden behjälplig i hans vardag. Du hjälper till med förflyttningar, på- och avklädning, måltider, personlig hygien, följer med på aktiviteter och resor.
Vem vi söker:
Vi söker dig som är öppen, glad, omtänksam, tålmodig samt samarbetsvillig. För att bli aktuell krävs följande:
- Du kommunicerar tydligt på svenska i både tal och i skrift men det fungerar även med flytande engelska.
- Du har god fysik och kan genomföra förflyttningar i arbetsuppgifterna
- Att du är flexibel är en förutsättning eftersom arbetstiden utgår från vår kunds behov och aktiviteter samt att ni assistenter täcker upp för varandra vid sjukdom, ledighet och när kund åker utomlands.
Stor vikt kommer att läggas vid personkemin mellan dig och kunden.
Körkort: Meriterande, inte ett krav
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
IN ENGLISH
Now we are looking for a personal assistant for a 25-year-old guy with mobility impairments. He has studied at KTH, works at a large tech company, and runs his own music company. He is positive and outgoing, enjoys spending time with friends and loves adventures.
About the role:
We are looking for a person who is interested in a 82,5% position which means six shifts a month. The shifts are from 09 until the next day 09.30 (waiting time between 01-09).
As a personal assistant, the tasks involve being helpful to the customer in his everyday life. You help with movements, dressing and undressing, meals, personal hygiene, accompanies on activities and trips.
Who we are looking for:
We are looking for a person who is open, happy, caring, patient and cooperative. The following is required:
- You communicate clearly in Swedish both in speech and in writing, but it also works with fluent English.
- You have a good physique and can carry out movements in the work tasks
- That you are flexible is a prerequisite because the working hours are based on our customer's needs and activities, also that you and the other assistants cover for each other in case of illness, leave and when the customer goes abroad.
Great importance will be placed on the personal chemistry between you and the customer.
Driver's license: Meritorious, not a requirement
Salary: Fixed hourly salary according to agreement. Other remuneration according to collective agreements.
Access: By agreement, preferably as soon as possible.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult