OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Technogarden är ett konsultföretag som erbjuder tekniska resurskonsulter samt rekryterar specialister och chefer till teknikbolagen i Norden. Vi ingår i Norconsultkoncernen som är Norges största rådgivande ingenjörsverksamhet. Technogarden är idag 260 anställda och vi växer kraftigt. Till vår[konsultverksamhet[söker vi en person som vill arbeta med teknisk support till fjärrvärme- och fjärrkylakunder hos vår kund, d.v.s. mot fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och byggbolag. **** Arbetsuppgifter: **** Teknisk support per telefon till kunderna omfattande: * enklare felsökning av störningar i värme- och kylleveransen, förstå och förklara för kunden om felet ligger i vår leverans eller i kundens interna system, ge kunden vägledning för den vidare hanteringen av störningen * besvara frågor om våra energitjänster, vad de innebär, kostar och hur man beställer dessa * utföra enklare analyser baserat på förbrukningsstatistik, ge förklaringar till avvikelser och förslag till åtgärder **** Kvalifikationer: **** Du bör ha en teoretisk högskoleutbildning med energiteknisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig yrkeserfarenhet. Du bör vidare ha erfarenhet från energiförsörjning och installationer i fastigheter, och ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Eftersom Du kommer att arbeta i flera av våra kundstödssystem,[är det viktigt att Du är väl förtrogen och/eller har mycket god förmåga att snabbt sätta Dig in i[liknande system. **** Personliga egenskaper: **** Du är en social och utåtriktad person som är serviceminded och har förmågan att förklara tekniska frågor på ett, för en lekman pedagogiskt enkelt sätt.Du är strukturerad, noggrann och metodisk i ditt arbete med att dokumentera kundsamtal och åtgärder i våra system, liksom i Ditt arbete med att sköta administrationen av dessa. **** Övrigt: **** Uppdraget bedöms pågå i ca 6 månader. Tidsåtgången för uppdraget kan komma att variera från vecka till vecka men bedöms i genomsnitt att uppgå till ca 50 % av en heltid, fördelat på två eller tre hela arbetsdagar per vecka. Den tekniska supporten per telefon kommer att vara schemalagt och omfatta två arbetsdagar per vecka.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Avthin
Konsultchef Johan Avthin
0730-508821
Konsultchef Johan Avthin
0730-508821
Rekryteringskonsult Lars Buvall
Konsultchef Ali Rezaei
0739808391