OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad på en av Telge Energis absolut viktigaste avdelningar. Brinner du för kundnöjdhet och försäljning och älskar att jobba i ett team med gemensamma och personliga mål? Då är det dig vi söker!
Så här säger William Pietsch, TM chef, om rollen: Som energirådgivare hos oss på Telge Energi kommer du få vara del av ett tight team med ett gemensamt mål; att få våra kunder att vilja stanna kvar hos oss. Din uppgift är att genom ett bra bemötande och skicklig argumentation få våra kunder så nöjda som möjligt och av den anledningen välja att stanna som kund på Telge Energi.
Arbetsuppgifter och ansvar Här har du en roll där du är ansiktet utåt mot våra kunder. Vi är ett gäng engagerade medarbetare som brinner för att sälja, att ge kunden enkel och tydlig service samt att leverera bästa möjliga kundupplevelse. Du kommer att möta kunderna via både telefon och mejl, och ditt jobb är att sälja in Telge Energi på bästa sätt. Vi vill att du både levererar resultat och representerar vårt starka varumärke!
Den här tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med varierande arbetstider, mån-fre 08-18, och vi vill att du kan börja så snart som möjligt. Kontoret ligger på Storgatan 42 i Södertälje.
Vi är Telge Energi Telge Energi är elbolaget som går mot strömmen och som alltid har utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu tar vi nästa kliv i att göra det enkelt för människor och företag att agera hållbart. Därför säljer vi el från förnybara källor och vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär såsom barnens egna klimatpris, Childrens Climate Prize, som gynnar båda nutida och framtida generationer. Vi arbetar agilt i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Det är enkelt för att tala med varandra och vi ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt långsiktiga fokus är alltid försäljning & kundnöjdhet.
Läs mer på www.telgeenergi.se .
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell till den här tjänsten behöver du ha gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet av försäljning och kundservice. Som person är du självgående, driven, och har lätt för att jobba i ett team. Du är lojal, pålitlig och strukturerad i ditt arbete, har god social kompetens, är utåtriktad och initiativtagande och kan lätt föra en dialog med våra kunder. Du är serviceminded, lösningsorienterad och effektiv i ditt utförande. Du drivs också av att nå uppsatta mål och vill alltid utvecklas och bli bättre på det du gör. Du har tidigare jobbat inom elhandel och/eller inom elnät.
På Telge Energi är värderingar inte bara ord på ett papper, vi agerar, kommunicerar och fattar beslut enligt värderingarna utmanare, engagerade, öppenhet och samarbete, bäst på det vi gör och genomföra. Våra kärnvärden – öppen, enkel, personlig och modig – genomsyrar hela vår verksamhet och är något du behöver känna dig bekväm med, och goda kunskaper i både svenska och engelska
Plus i kanten: Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller några av följande är det ett plus: tidigare utbildning inom försäljning och/eller kundbemötande samt flerspråkig.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 10 juni 2022.
Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef William Pietsch, på tel: 0760 625 395. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Titti Jardetun till med, 08-550 210 28. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Marcus Lindvall för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
- Höga emotionella krav
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Ekenstam
Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson
Erik Paju
Marielle Hed
Thomas Prim
Susanne Breitner