OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 30 attraktioner, sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. 2015 hade Gröna Lund ca 1300 anställda under säsong och besöktes av ca 1,4 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.
Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.
Pirriga berg- och dalbanor och kiknande skratt är en del av vår vardag. Att sprida glädje och skapa sagolika minnen likaså. Vill du arbeta i denna unika miljö och brinner för kommunikation är detta något för dig.
I denna roll kommer du att driva genomförandet av Gröna Lunds marknadsplan samt projektleda och koordinera Gröna Lunds marknads- och kommunikationsprojekt. Du kommer även att projektleda event i parken samt vara stöd åt våra fyra affärsområden och säljavdelning. I samarbete med PR-ansvarig, sociala media-ansvarig och Inhouse driver du projekt från idé till färdigt koncept för nya kampanjer, och ser till att säkerställa kvalitén i dessa leveranser. Vidare kommer du att avlasta och agera kommunikativt stöd till marknadsteamet samt övriga avdelningar.
Till denna roll söker vi dig som har minst två års erfarenhet av en liknande roll på en marknadsavdelning eller reklam-/mediebyrå. Du har erfarenhet av att leda kampanjer och det arbete en marknadsavdelning har ansvar för, alltifrån strategisk rådgivning till traditionell men framförallt digital marknadsföring och content marketing. Vidare lockas du av att utveckla strategier samtidigt som du gillar att arbeta praktiskt.
Precis som ett besök i våra parker är en arbetsdag full av snabba vändningar, hög fart och många skratt. Därför är du som person modig, lösningsfokuserad och du behåller lugnet även när arbetstempot är högt. I denna roll kommer du att ha mycket kontakt med Parks and Resorts övriga avdelningar samt externa kunder och samarbetspartners. Vi ser därför att du är serviceinriktad, trivs med att skapa relationer och vill arbeta i ett arbetsklimat som kännetecknas av ett gott och nära samarbete. Du har koll på helheten och samtidigt öga på detaljer.
Arbetstiden är förlagd till dagtid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt och sex månaders provanställning initialt.
Sista ansökningsdagen är 8 maj. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gröna Lunds marknadschef Joanna Hammar på 010-708 91 51 eller joanna.hammar@gronalund.com. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna rekryterare Caroline Lidholm på 010-708 94 11 eller caroline.lidholm@parksandresorts.com.
Vi är redo för dig! Är du redo att anta utmaningen?
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Cecilia Palmberg, HR-specialist, rekrytering
076-540 44 05
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Caroline Lidholm,
010 708 9411
Rekryteringen Gröna Lund, Parks and Resorts
010 708 94 00
Caroline Lidholm, Rekryteringschef
010 708 9411
Rekryteringen Gröna Lund, Parks and Resorts
Rekryteringen Kolmården, Parks and Resorts