OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi arbetar för fossilfrihet och driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Customer Service Nordic är ansvariga för försäljning, fakturering samt kundservice via traditionella och digitala kanaler för Vattenfalls kunder i Norden. Vår kundservice är belägen i Umeå, Solna och Helsingfors och sammanlagt är vi omkring 300 medarbetare som tillsammans stöttar Vattenfalls olika affärer via kundgränssnittet. Vi arbetar för fossilfrihet genom att guida våra kunder till klimatsmarta lösningar. Vi sätter stolthet i att skapa kundupplevelser i världsklass samt att leverera på överenskomna mål och därigenom bidra till utvecklingen av Vattenfall och Vattenfalls varumärke.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades år 2021 fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
Vattenfall Kundservice Norden är certifierade som ett Great Place to Work®. Certifieringen baseras på en medarbetarundersökning inom dimensionerna Trovärdighet, Respekt, Rättvisa, Stolthet och Kamratskap.
Om rollen
Cash and Credit Management tillhör Business Support & Compliance inom Kundservice Norden i Umeå, tar över Vattenfall Eldistributions kundreskontra och behöver därmed utöka sitt team med nya kollegor som vill vara med och driva framtidens fakturering och kravhantering.
Som Energy Advisor för du möjligheten att jobba med en rad olika arbetsuppgifter inom fakturering och krav främst inom B2C och inom B2B i systemet SAP.
Teamet Cash and Credit Management arbetar tätt tillsammans och stöttar varandra. Du kommer att få ta ett stort ansvar för fakturering och krav-processen men också för din egen utveckling, vilket betyder att du som söker vill kliva in med 100% engagemang, stor initiativförmåga med fokus på ständiga förbättringar, speciellt nu när vi har chansen att förändra och förbättra våra rutiner och arbetssätt. Rollen innebär såväl vanligt linjearbete samt aktivt deltagande i olika projekt.
Vi tror på att framgång uppnås genom teamarbete, ett stort engagemang, att alla gör sin röst hörd, att man ställer krav på varandra och ger varandra konstruktiv feedback.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Energy Advisor uppdrag är att hantera fakturering och krav samt att stödja verksamheten i syfte att nå affärsplanens uppsatta strategier och mål genom att:
Administrera och fakturera utifrån SD-ordrar
Administrera kravhantering
Månadsavstämningar och årsavstämningar
Professionellt bemöta och stötta interna verksamheten i utbildningssyfte.
Kontinuerligt komma med förbättringsinitiativ och lösningar för att utveckla och effektivisera våra arbetssätt och delta projekt.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har:
Minst gymnasieexamen. Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller bokföring
Flera års arbetslivserfarenhet och med kunskap inom fakturering och/eller krav processen
Systemkunskap och erfarenhet av SAP
Goda kunskaper i Microsoft Office 365
Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift
Du som person:
Vi söker dig som har en helhetssyn och en god förståelse för verksamhetens behov. Du har kunskap om, och trivs med ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt samt har god analytisk förmåga. Du är ansvarstagande och är van att ta egna initiativ. Du är också duktig på att samverka med kollegor och andra enheter då det är en viktig del av uppdraget.
Ytterligare information
Placeringsort: Umeå
Anställningsvillkor: Tillsvidareanställningen är på 100% med placering på Vattenfalls kontor i Umeå med start så snart som möjligt.
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev där du beskriver din tidigare erfarenhet av fakturering och/eller kravprocessen senast 8 september 2024.
Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte till sista dagen med din ansökan.
För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef Cecilia Burman, cecilia.burman@vattenfall.com, +46908718990
För information om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Anna Uppström, anna.uppstroem@vattenfall.com
Fackliga representanter för denna tjänst är Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll och säkerhetsintervju. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Isaksson