OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här är tjänsten för dig som besitter gedigen kunskap inom energioptimering och vill jobba med både strategiska och operativa facility management frågor som rör Tetra Paks produktions och utvecklingsanläggning i Lund. Du kommer att vara anställd och representera Sodexo och stationerad på Tetra Pak i Lund.
Arbetsuppgifter
Som Energy manager ansvarar du för att planera och driva energioptimeringsåtgärder på Tetra Paks anläggning i Lund.
Du ska på ett proaktivt sätt jobba tillsammans med kunden att koordinera, driva och utveckla samarbetet för energioptimering. Du har en stödjande funktion i energifrågor till site manager för Remote sites i Sverige.
Du kommer att jobba nära Tetra Paks Area managers, produktionskoordinatorer och tillhöra Hard FM services som är placerad på Tetra Pak och består av bl a, Maintenance och Construction funktion samt administrative managers. Du rapporterar till Head of Hard FM Services. Inget personalansvar ingår i tjänsten.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara och koordinera energioptimeringsarbetet på Tetra Paks anläggning i Lund.
• Driva Sodexo/Tetra Pak energy government forum för Tetra Pak i Lund och Remote sites i Sverige.
• Underhålla och förbättra den systematiska energikartläggning (EKL) samt identifiera och genomföra förbättringar.
• Planera och följa upp årlig optimerings initiativ och investeringsbehov för samt driva genomförandet av beslutade initiativ.
• Budgetansvar för framtagen energiinvesteringsbudget
• Driva strategiska och globala energifrågor i samråd med kund
• Stödja serviceavdelningen gällande planerade underhållsåtgärder inom energiområdet.
• Underhålla och förbättra systemen för energimätningar samt korrigera avvikelser.
• Driva förbättringar i enlighet med WCS metoder och principer.
• Bidra till innovationer inom energiområdet.
Din profil
Vi tror att du har en bakgrund inom teknisk förvaltning mot industrin eller ingenjör inom till exempel fastighets eller industrisektorn. För att axla rollen som Energy Manager på Sodexo krävs det att du har förmåga att leda, planera, strukturera och driva egna processer och projekt för att ta verksamheten framåt. I ditt arbetssätt håller du hög kvalitetsstandard samt är kommunikativ och samarbetsvillig. Du har en koordinerande roll för två internationella organisationer (Sodexo och Tetra Pak) där en betydande del av kommunikationen sker på engelska, därför krävs en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i teknisk engelska.
I rollen så ingår daglig kontakt med kunden och därför är det av yttersta vikt att du representerar din tjänsteroll på ett professionellt sätt.
Dina närmaste medarbetare inom teamet består av 16 medarbetare som är bland annat specialister inom bygg, installation, el, automation, brand, drift och underhåll, stabsfunktion och projektledning
Teamet jobbar kontinuerligt mot högt ställda kundkrav, och har samtidigt en hög frihetsgrad för egna initiativ och personlig utveckling.
Vi värderar högt att alla kommer till tals och respekterar varandra inom gruppen
Anställning och ansökan
Tjänsten är en tillvidare anställning på heltid.
Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 25 april
För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen: Christopher Raushill nås via e-post. christopher.raushill@sodexo.com
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 64 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Sverige omsätter vi 371 miljoner euors och sysselsätter 6400 medarbetare. Det gör oss till ett av Sveriges ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,