OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Har du erfarenhet av kvalificerad administration och ett intresse för det juridiska området? Motiveras du av att få arbeta brett i en roll med många kontaktytor? Söker du en utmaning framåt och vill vara med på en tillväxtresa i en modern organisation som präglas av engagemang, framåtanda och gemenskap? Då kan det vara dig vi söker!Arbetsbeskrivning
I rollen som assistent/administratör på ASTRA ADVOKATER kommer du att stötta byråns advokater och biträdande jurister i deras dagliga tillsammans med din kollega Anna Wikell (Linkedin: https://www.linkedin.com/in/anna-wikell-09346799/ ). Du kommer att vara en viktig del i teamet och driva byråns ärenden framåt. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Registrering och hantering av nya ärenden
• Kontakt med myndigheter, domstolar, motparter och klienter
• Redigering av dokument samt text- och språkbehandling
• Kalenderhantering
• Övriga administrativa arbetsuppgifter för att underlätta och möjliggöra den dagliga driften på byrån så som fakturering, bokningar m.m.
Vem är du?
Till denna roll söker vi dig som har något eller några års erfarenhet av en assisterande eller administrativ funktion och som trivs bäst när det händer mycket på jobbet. Du kan komma från branschen men vi kommer att lägga störst vikt vid personlig drivkraft, engagemang och professionalitet.
För att lyckas i rollen så tror vi att du tycker om att arbeta proaktivt, strukturerat och med ett sinne för noggrannhet. Du är van att driva ditt arbete självständigt och tar ansvar för att det slutförs i tid. Du samarbetar gärna och kommer med synpunkter och förbättringsförslag när det är nödvändigt. Att hålla en hög servicenivå är självklart för dig och du har en god kommunikativ förmåga.
För oss är gemenskap viktig – på ASTRA ADVOKATER arbetar alla hårt för att nå gemensamma och individuella mål och vi ser till att ha roligt längs vägen och hjälps alltid åt!
Du erbjuds
Du erbjuds en bred roll på en modern advokatbyrå, med en familjär stämning. ASTRA ADVOKATER sitter i ljusa lokaler på Drottninggatan i Stockholm.
Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer vara anställd på Jurek men arbeta hos ASTRA ADVOKATER. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader, men för rätt person finns goda chanser till överrekrytering. Tjänsten planeras att start i april 2020.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef angeliqa.haapanen@jurek.se
Om ASTRA ADVOKATER
ASTRA ADVOKATER slog upp portarna i november 2019 och erbjuder heltäckande rådgivning inom affärsjuridik och affärsprocess. Hos ASTRA ADVOKATER får klienter precis den juridik de behöver – med smarta arbetsrutiner, innovativ teknik och transparenta arvodesmodeller. Idag arbetar 19 medarbetare på byrån som präglas av gemenskap och engagemang.
Vill du läsa mer om ASTRA ADVOKATER och se vilka som arbetar här? Besöker deras hemsida på https://astralaw.se/
Sökord: Juristassistent, Assistant, Assistent, Legal Assistant, Sekreterare, Administratör, Administration, Juridik, Handläggare, Kvalificerad juridisk handläggare, Domstolshandläggare, Advokatsekreterare, Åklagarsekreterare, Coordinator, Executive Legal Assistant.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52